وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » تحقیق در مورد واکنش دولت استرالیا به خشونت علیه زنان و دختران در ایران

تاریخ انتشار : 1401/08/05 - 9:18

تحقیق در مورد واکنش دولت استرالیا به خشونت علیه زنان و دختران در ایران

صدای استرالیا – کلر چندلر، سناتور حزب لیبرال در پارلمان استرالیا از تحقیق در مورد واکنش دولت استرالیا به خشونت […]

تحقیق در مورد واکنش دولت استرالیا به خشونت علیه زنان و دختران در ایران

صدای استرالیا – کلر چندلر، سناتور حزب لیبرال در پارلمان استرالیا از تحقیق در مورد واکنش دولت استرالیا به خشونت علیه زنان و دختران توسط مقامات ایرانی خبر داد.

سناتور چندلر در پستی در اینستاگرام خود نوشت:

امروز بعدازظهر، من با موفقیت پیشنهادی را برای سنا ارائه کردم تا تحقیقی در مورد واکنش استرالیا به خشونت علیه زنان و دختران توسط مقامات ایرانی انجام شود.

وی تصریح کرد: پس از مرگ غم انگیز مهسا امینی و اعتراضات متعاقب آن، درست است که سنا این موضوعات فوق‌العاده مهم را بررسی کند.

در بیانیه سناتور چندلر که متن انگلیسی آن را می‌توانید در لینک زیر بببینید، آمده است:

https://bit.ly/3Df7EPx

به دنبال اقدامی برای حمایت از زنان و دختران ایرانی

پس از شش هفته انفعال دولت، امروز به دنبال آغاز فرآیند تحقیقات سنا در مورد واکنش استرالیا به نقض حقوق بشر توسط مقامات ایرانی هستم.

درخواست برای انجام یک تحقیق جهت بررسی گزینه‌های سریع و فوری موجود برای دولت استرالیا در پاسخگو کردن مقامات ایرانی به دلیل قتل زنان، کودکان و معترضان در شش هفته گذشته. این تحقیق، در صورتی که مورد حمایت سنا قرار گیرد، کمیته امور خارجه، دفاع و تجارت را که من ریاست آن را برعهده دارم، قادر می‌سازد تا نظرات شهود و کارشناسان را شنیده و توصیه‌هایی برای اقدام ارائه دهد.

من از حمایت سناتورها از سراسر اتاق که حمایت خود را از این تحقیق فوری اعلام کردند، به ویژه سناتور ژاکی لامبی که با حمایت از این طرح موافقت کرده است، قدردانی می‌کنم.

نکته مهم این است که این تحقیق همچنین اجازه می‌دهد تا صدای ایرانیان استرالیایی به گوش پارلمان و دولت برسد. در هفته‌های اخیر ناامیدی فزاینده‌ای در جامعه وجود داشته است که در حالی که سایر کشورها علیه مسئولین خشونت و مرگ در ایران اقدام می‌کنند، استرالیا هنوز هیچ اقدام ملموسی را اعلام نکرده است.

بیش از یک ماه از زمانی که من برای اولین بار از استرالیا خواستم اقدام دیپلماتیک علیه مقامات ایرانی مسئول خشونت انجام دهد، می‌گذرد، از جمله با همکاری با سایر کشورها برای حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل در مورد وضعیت زنان. در آن زمان، بسیاری از گزینه‌های دیگر برای اقدام دیپلماتیک از سوی جامعه مطرح شده و کشورهای دیگر تحریم‌هایی را وضع کرده‌اند، اما هیچ اعلامیه‌ای از سوی دولت ما وجود نداشته است.

در حرکت این طرح، من همچنان از دولت می‌خواهم که اقداماتی را که قصد انجام آن را دارد روشن کند و این موضوع را در اولین مرحله ممکن به جامعه و مجلس اعلام کند.

اطلاعیه جنبش که چهارشنبه ۲۶ اکتبر تسلیم شد:

من اعلام می‌کنم که در جلسه بعدی موضوع زیر برای بررسی و گزارش تا ۱ دسامبر ۲۰۲۲ به کمیته مراجع امور خارجه، دفاع و تجارت ارجاع داده می‌شود:

پیامدهای حقوق بشری خشونت‌های اخیر در ایران، با اشاره به موارد زیر:

الف) خشونت اخیر علیه زنان و دختران توسط مقامات ایرانی؛

ب) فرصت‌هایی برای ملت‌هایی که به حقوق بشر اهمیت می‌دهند تا از کسانی که در ایران تحت آزار و اذیت و ستم قرار می‌گیرند حمایت کنند.

ج) اعمال احتمالی تحریم‌ها بر مسئولین خشونت و کشتار گسترده زنان، دختران و معترضان در ایران.

د) تناسب وضعیت فعلی ایران در کمیسیون سازمان ملل متحد برای وضعیت زنان

ه) سایر اقدامات در دسترس دولت استرالیا و سایر کشورهای همفکر برای پاسخگویی به نقض حقوق بشر در ایران؛

و) سایر موارد مرتبط.

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه