وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » تازه‌ترین تغییرات و توصیه‌ها در استرالیا: تجمع بیش از دو نفر ممنوع

تاریخ انتشار : 1399/01/10 - 20:29

تازه‌ترین تغییرات و توصیه‌ها در استرالیا: تجمع بیش از دو نفر ممنوع

صدای استرالیا –نخست وزیر استرالیا امروز یکشنبه به مردم این کشور توصیه کرد تا از تجمعات بالای دو نفر با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا امتناع کنند.


صدای استرالیا –نخست وزیر استرالیا امروز یکشنبه به مردم این کشور توصیه کرد تا از تجمعات بالای دو نفر با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا امتناع کنند.

اسکات موریسون که پس از نشست کابینه ملی با حضور نخست وزیران و سران ایالت‌ها و مناطق استرالیا برگزار شد، در یک کنفرانس خبری از تازه‌ترین تصمیم‌ها و توصیه‌های بهداشتی خبر داد که یکی از آنها محدود کردن گردهم‌آیی‌ها به دو نفر بود.

پیش از این تجمع بالای ۱۰ نفر در استرالیا ممنوع اعلام شده بود.

به گفته نخست وزیر استرالیا، محیط‌های کاری، ادارات، مدارس و خانواده‌ها از توصیه جدید ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر مستثنی هستند.

نخست وزیر استرالیا همچنین گفت که ایالت‌ها و قلمروهای فدرال استرالیا به طور موقت اخراج مستاجران به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا را ممنوع خواهند کرد.

وی تصریح کرد که دولت از مستاجران و صاحبخانه‌ها می‌خواهد تا با یکدیگر مذاکره کرده و برای برون رفت از شرایط موجود و کمک به یکدیگر به توافق برسند.

در همین حال تصمیم گرفته شده است تا از روز دوشنبه سالن‌های ورزشی روباز و پارک‌های اسکیت بازی بسته شوند.

نخست وزیر استرالیا تاکید کرد که در حال حاضر ممنوعیت تجمع بیش از ۱۰ نفر در اغلب ایالت‌ها و مناطق استرالیا اجرایی شده و متخلفان با جریمه روبرو خواهند بود.

وی همچنین از افراد بالای ۷۰ سال درخواست کرد تا در خانه مانده و خود را قرنطینه کنند: آنها می‌توانند با هدف هواخوری و همچنین تغییر روحیه به بیرون بروند و کسی آنها را همراهی کند اما باید تماس خود را با دیگران تا جای ممکن محدود کنند.

وی تصریح کرد که این توصیه برای آن نیست که آنها ممکن است ویروس را منتقل کنند بلکه به این دلیل است که آنها از دیگران ویروس را نگیرند.

به گفته نخست وزیر استرالیا ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر تنها توصیه است و سران ایالت‌ها و قلمروهای استرالیا این اختیار را دارند تا آنها را به صورت قانون درآورده و اجرایی کنند.

اسکات موریسون در مورد خرید کردن و بیرون رفتن از خانه نیز گفت: توصیه ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر برای خرید کردن نیز صادق است و مردم باید تنها برای خرید مایحتاج ضروری بیرون رفته و پس از آن به خانه بازگردند.

منبع: ای بی سی نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه