وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » تابستان جهنمی در راه استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/06/18 - 14:39

تابستان جهنمی در راه استرالیا

صدای استرالیا - تابستان امسال برای مردم استرالیا فصلی داغ همراه با آتش سوزی‌های گسترده و مرگ هزاران ماهی خواهد بود.


صدای استرالیا – تابستان استرالیا امسال فصلی داغ همراه با آتش سوزی‌های گسترده و مرگ هزاران ماهی خواهد بود.

با توجه به آنکه امسال خشک‌ترین سال استرالیا از سال ۱۹۷۰ بوده است کارشناسان پیش‌بینی‌های ناخوشایندی را برای تمام مناطق کشور انجام داده‌اند.

بر همین اساس میزان آتش سوزی‌ها در تابستان از میانگین موجود در استرالیا بیشتر خواهد بود و گفته می‌شود سواحل نیوساوت ولز یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای وقوع آتش سوزی است.

بر اساس آمارهایی که از سوی مرکز تحقیقات آتش سوزی و بلایای طبیعی منتشر شده، نیمه جنوبی استرالیا از ماه ژانویه تا جولای خشک‌ترین دوره خود را در سال‌های اخیر تجربه کرده است.

اداره هواشناسی نیز اعلام کرده که زمستان امسال نیز به نوعی رکورد زده و می‌تواند در میان ۱۰ زمستان گرم استرالیا قرار بگیرد.

اداره هواشناسی همچنین پیش‌بینی خود درباره وضعیت هوای استرالیا از ماه سپتامبر تا نوامبر را نیز منتشر کرده که بر اساس دمای سراسر کشور در فصل بهار بیش از میانگین معمول خواهد بود.

برهمین اساس دوره وقوع آتش سوزی در نیوساوت ولز نیز بر خلاف رویه هرساله که از ماه اکتبر آغاز می‌شد امسال از ماه آگوست آغاز شده است.

علاوه بر این، بارش‌های کم، جریان کم رودخانه‌ها و دمای بالای هوا موجب شده تا هزاران ماهی در تابستان گذشته در آبگیر مورای-دارلینگ بمیرند و آدام مارشال، وزیر کشاورزی نیوساوت ولز پیش‌بینی کرده که در تابستان سال جاری تعداد بیشتری از ماهی‌ها از بین خواهند رفت.

در همین رابطه وزارت کشاورزی اخیرا اعلام کرده که یک بسته کمکی ۱۰ میلیون دلاری را برای پمپ کردن اکسیژن به داخل رودخانه‌های نیوساوت ولز و همچنین هدایت ماهی‌ها به حوزچه‌های اختصاصی تخم‌ریزی در تابستان اختصاص داده است.

منبع


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه