وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » بیش از ۳۰ کشته و ۳۰۰ مجروح در زلزله پاپوا گینه نو

تاریخ انتشار : 1396/12/08 - 16:01

بیش از ۳۰ کشته و ۳۰۰ مجروح در زلزله پاپوا گینه نو

صدای استرالیا - منابع خبری گزارش دادند در اثر وقوع زمین لرزه پرقدرت 7.5 ریشتری که در پاپواگینه نو واقع در اقیانوس آرام رخ داده بیش از 30 نفر، کشته و افزون بر 300 نفر مجروح شدند.

بیش از ۳۰ کشته و ۳۰۰ مجروح در زلزله پاپوا گینه نو

صدای استرالیا – منابع خبری گزارش دادند در اثر وقوع زمین لرزه پرقدرت ۷٫۵ ریشتری که در پاپوا گینه نو واقع در اقیانوس آرام رخ داده بیش از ۳۰ نفر، کشته و افزون بر ۳۰۰ نفر مجروح شدند.

شبکه ای بی سی استرالیا گزارش داد این زمین لرزه پرقدرت در ۹۰ کیلومتری جنوب ‘پورگرا’ در ایالت ‘انگا’ پاپوا گینه نو با دو پس لرزه قوی و تخریب زیاد رخ داده است.

طبق این گزارش ارتباط تلفنی با مناطق زلزله زده قطع شده و برخی مقامات محلی می گویند که تعدادی نیز مجروح شده اند اما آمار دقیقی از آنها وجود ندارد.

این درحالی است که برخی منابع خبری آمار مجروحان را بیش از ۳۰۰ نفر و میزان خسارات را بسیار وسیع برآورد کرده اند.

گزارش شده است که حداقل ۱۳ نفر در ‘مندی’ مرکز استان هایلند در مناطق جنوبی پاپواگینه نو وهمچنین ۱۸ نفر دیگ نیز درنزدیکی شهرهای ‘بوساو’ و ‘کوتوبو’ کشته شدند.

یکی از مقامات کلیسای کاتولیک پاپواگینه نو هم در تارنمای این مرکز مذهبی خبر از کشته شدن ۱۰ نفرداد که درمیان انها چهار کودک وجود دارد.

دولت پاپواگینه نو نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرده که گروههای امداد و نجات را به همراه بخش هایی از نیروهای ارتش این کشور را به مناطق درگیر زلزله اعزام کرده است.

طبق گزارش مرکز لرزه نگاری آمریکا زلزله نخست در عمق۳۵ کیلومتری استان انگا پاپوا گینه نو رخ داده و پس از آن نیز دو پس لرزه قوی ۶ و ۶٫۳ ریشتری این منطقه و بسیاری از نقاط این کشوردور افتاده در اقیانوس آرام را لرزانده است.

مناطق زلزله زده از مراکز اصلی تولید نفت و گاز در پاپوا گینه نو محسوب می شود و شرکت اگزون موبیل استرالیا دراین مناطق فعالیت استخراج نفت دارد که این شرکت پس از وقوع زلزله عملیات استخراج خود را متوقف و کارکنانش را ازمنطقه خارج کرده است.

پاپواگینه نو که روی خط زلزله موسوم به ‘ حلقه آتش’ قرار دارد به طور مستمر شاهد وقوع زمین لرزه های پرقدرت و مخرب بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه