وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » بیانیه وزارت امور خارجه استرالیا در تحریم گشت ارشاد، بسیج و ۶ فرد ایرانی

تاریخ انتشار : 1401/09/19 - 6:42

بیانیه وزارت امور خارجه استرالیا در تحریم گشت ارشاد، بسیج و ۶ فرد ایرانی

صدای استرالیا – وزارت امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای از تحریم هدفمند گشت ارشاد، نیروی مقاومت بسیج و شش فرد ایرانی به دلیل نقض فاحش حقوق بشر و سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات در ایران خبر داد.


صدای استرالیا – وزارت امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای از تحریم هدفمند گشت ارشاد، نیروی مقاومت بسیج و شش فرد ایرانی به دلیل نقض فاحش حقوق بشر و سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات در ایران خبر داد.

در این بیانیه که در سایت وزارت امور خارجه استرالیا منتشر شده، آمده است:

دولت استرالیا تحریم‌هایی به سبک Magnitsky را علیه ۱۳ فرد و دو نهاد درگیر در نقض و نقض فاحش حقوق بشر از جمله در ایران اعمال می‌کند.

در میان تحریم‌شدگان پلیس اخلاق ایران، نیروی مقاومت بسیج و شش فرد ایرانی که در سرکوب خشونت آمیز تظاهرات در پی کشته شدن مهسا “ژینا” امینی و ادامه ظلم بر مردم ایران دست داشتند، قرار دارند.

هفت فرد روسی که در تلاش برای قتل الکسی ناوالنی، رهبر سابق اپوزیسیون دست داشته‌اند نیز تحریم‌های حقوق بشری علیه آنها اعمال خواهد شد.

این تحریم‌ها موقعیت‌های شدید حقوق بشری را هدف قرار می‌دهند که در آن عاملان بدون مجازات به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این اقدام تعهد دولت استرالیا را به انجام اقدامات روشن برای دفاع از ارزش‌های ما و پاسخگو کردن عاملان نقض جدی حقوق بشر نشان می‌دهد.

علاوه بر تحریم‌های حقوق بشری، استرالیا به شرکای خود ملحق می‌شود تا تحریم‌های مالی هدفمند بیشتری را علیه سه فرد ایرانی و یک شرکت مرتبط با عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده علیه اوکراین اعلام کند.

روسیه از پهپادهای ساخت ایران برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی استفاده می‌کند و قصد دارد در سرمای زمستان از دسترسی مردم اوکراین به انرژی، گرمایش و آب خودداری کند.

عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه گواه نقش ایران در بی ثبات کردن امنیت جهانی است. این تحریم‌ها نشان می‌دهد که کسانی که از روسیه حمایت مادی می‌کنند با عواقب مواجه خواهند شد.

دولت استرالیا از کشورها می‌خواهد که برای پایان دادن به جنگ غیرقانونی و غیراخلاقی روسیه، نفوذ خود را بر این کشور اعمال کنند.

استرالیا در کنار مردم اوکراین و در کنار مردم ایران است.

ما از هر راهبردی که در اختیار داریم برای حمایت از حقوق بشر – از گفتگو و دیپلماسی گرفته تا تحریم‌ها – مطابق با ارزش‌ها و منافع خود استفاده می‌کنیم.

رویکرد دولت آلبانی این است که با جهان همانطور که هست برخورد کند و به دنبال شکل دادن به آن برای بهتر شدن باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چارچوب‌های تحریمی استرالیا، لطفاً به رژیم‌های تحریم مراجعه کنید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه