وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » بیانیه نادر رهبران سابق استرالیا در حمایت از اسرائیل

تاریخ انتشار : 1402/08/09 - 1:09

بیانیه نادر رهبران سابق استرالیا در حمایت از اسرائیل

صدای استرالیا - در بیانیه‌ای کم‌سابقه، نخست وزیران سابق استرالیا ضمن حمایت از اسرائیل با یهودیان استرالیایی ابراز همدردی کردند.


صدای استرالیا – در بیانیه‌ای کم‌سابقه، نخست وزیران سابق استرالیا ضمن حمایت از اسرائیل با یهودیان استرالیایی ابراز همدردی کردند.

در این بیانیه که توسط همه نخست وزیران سابق استرالیا که در قید حیات هستند به جز پاول کیتینگ امضا شده از حماس خواسته شده است تا تمامی گروگان‌هایی که در رزو ۷ اکتبر به اسارت گرفته‌ را را آزاد کند.

اسکات موریسون، مالکوم ترنبول، تونی ابوت، کوین راد، جولیا گیلارد و جان هاوارد از امضا کنندگان این بیانیه هستند.

پاول کیتینگ که در فاصله سال‌های۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر استرالیا فعالیت می‌کرد در اطلاعیه‌ای گفت که این بیانیه را که توسط فدراسیون صهیونیست‌های استرالیا تهیه شده است امضا نمی‌کند.

نخست وزیران پیشین استرالیا از ساکنان این کشور خواسته‌اند با عشق و احترام با یکدیگر رفتار کنند.

در این بیانیه آمده است: اگر قلب‌های ما مملو از نفرت است، کار تروریست‌ها را انجام می‌دهیم. هیچ شکایت یا نگرانی در مورد مسائل بین‌المللی، سخنان نفرت انگیز علیه هیچ استرالیایی یا جامعه استرالیایی را توجیه نمی‌کند.

همچنین در این بیانیه گفته شده است: ما معتقدیم وقتی می‌گوییم در همبستگی با یهودیان استرالیایی در این زمان ایستاده‌ایم، از طرف اکثریت قریب به اتفاق استرالیایی‌ها صحبت می‌کنیم. و به همین ترتیب، ما در کنار جامعه فلسطینی‌های استرالیا هستیم که خانواده‌هایشان در این درگیری وحشتناک جان خود را از دست داده‌اند و رنج می‌کشند.

نخست وزیران سابق استرالیا همچنین به اسرائیل هشدار دادند تا از کشتن غیرنظامیان خودداری کند.

آنها حماس را محکوم کردند و گفتند که حماس به دنبال تحریک اسرائیل است و به اندازه اسرائیلی‌ها به امنیت فلسطینی‌ها علاقه ندارد.

با این حال، آنها گفتند که اسرائیل در واکنش خود باید به وعده خود برای جلوگیری از مرگ غیرنظامیان عمل کند.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه