وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » بیانیه مشترک وزرای خارجه استرالیا، کانادا و نیوزیلند: اعدام ها فورا متوقف شود

تاریخ انتشار : 1401/09/25 - 5:36

بیانیه مشترک وزرای خارجه استرالیا، کانادا و نیوزیلند: اعدام ها فورا متوقف شود

صدای استرالیا - وزرای امور خارجه کشورهای استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه مشترکی اعدام معترضان در ایران را محکوم کرده و خواستار توقف فوری این اعدام‌ها شدند.


صدای استرالیا – وزرای امور خارجه کشورهای استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه مشترکی اعدام معترضان در ایران را محکوم کرده و خواستار توقف فوری این اعدام‌ها شدند.

سناتور پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا با انتشار این بیانیه در توئیتر خود نوشت:

وحشیگری رژیم ایران علیه مردم خود، به ویژه زنان و دخترانش، بی‌امان است و وضعیت فقط بدتر می‌شود. وزرای خارجه استرالیا، کانادا و نیوزیلند در دفاع از همه شهروندان ایران تلاش می‌کنند.

در این بیانیه مشترک که در سایت وزارت امور خارجه استرالیا منتشر شده، آمده است:

ما شاهد فصل تاریکی از تاریخ معاصر ایران هستیم و در دفاع از همه شهروندان ایران واکنش نشان می‌دهیم. وحشیگری رژیم ایران علیه مردم خود، به ویژه زنان و دخترانش، بی امان است و وضعیت فقط بدتر می‌شود.

مردم ایران با وجود تهدیدهایی که علیه آنها وجود دارد، با شجاعت خواستار رعایت کامل حقوق بشر خود هستند و امید خود را از دست نداده‌اند.

نیروهای امنیتی ایران به روش‌های ظالمانه برای سرکوب بی‌رحمانه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز، از جمله استفاده از نیروی مرگبار و خشونت بی‌معنا علیه زنان و کودکان پافشاری می‌کنند.

صدها نفر جان خود را از دست داده‌اند و هزاران نفر از جمله تعداد نامعلومی از کودکان در بازداشت به سر می‌برند.

ما از اعدام معترضان از روز پنجشنبه گذشته توسط ایران وحشت داریم. بسیاری دیگر از بازداشت شدگان ممکن است در انتظار چنین سرنوشتی باشند.

پنهان کردن قتل توسط دولت در فرآیندهای غیرشفاف قانونی بسیار منفور است. هیچ چیز نمی‌تواند این اقدامات شرم آور را توجیه کند.

ما با مجازات اعدام در هر شرایطی برای همه مردم و در همه جا مخالفیم.

و ما از ایران می‌خواهیم که فوراً همه اعدام‌ها را متوقف کرده و به این مجازات وحشیانه و غیرانسانی پایان دهد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد هنگامی که با اکثریت قاطع به نفع قطعنامه در مورد “مهلت قانونی استفاده از مجازات اعدام” رای داد، به صراحت صحبت کرد. مجمع عمومی همچنین با رای مثبت به قطعنامه در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران نگرانی عمیق خود را نسبت به نقض مداوم حقوق بشر توسط رژیم ایران ابراز کرد.

روند جهانی دور شدن از مجازات اعدام غیرقابل انکار است.

خشونت رژیم ایران باید پایان یابد، و باید عدالت و پاسخگویی برای نقض بی‌شمار و فاحش حقوق بشر که از زمان شروع اعتراض‌ها صورت گرفته است، وجود داشته باشد.

اکنون زمان آن است که رژیم شروع به شنیدن کند و اقدام کند و به نگرانی های مشروع شهروندان خود پاسخ دهد. مردم ایران به اندازه کافی رنج کشیده‌اند و نشان می‌دهند که دیگر ساکت نخواهند شد. رژیم ایران باید به نارضایتی شهروندان خود رسیدگی کند و اطمینان حاصل کند که همه ایرانیان در برخورداری از حقوق و آزادی‌های اساسی انسانی خود آزاد هستند.

حمایت ما از مردم ایران برای زندگی بدون آزار و اذیت تزلزل ناپذیر است. ما صدای قدرتمند آنها را می‌شنویم و تا جایی که بتوانیم به تقویت آنها ادامه خواهیم داد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه