وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » بیانیه حزب سبزها در واکنش به اعدام‌ها در ایران: دولت استرالیا باید اقدامات بیشتری انجام دهد

تاریخ انتشار : 1401/10/20 - 11:58

بیانیه حزب سبزها در واکنش به اعدام‌ها در ایران: دولت استرالیا باید اقدامات بیشتری انجام دهد

صدای استرالیا - حزب سبزهای استرالیا در بیانیه‌ای خطاب به دولت این کشور از آنها خواست تا در واکنش به اعدام‌ها در ایران اقدامات بیشتری انجام دهد.


صدای استرالیا – حزب سبزهای استرالیا در بیانیه‌ای خطاب به دولت این کشور از آنها خواست تا در واکنش به اعدام‌ها در ایران اقدامات بیشتری انجام دهد.

در این بیانیه که امروز سه‌شنبه ۱۰ ژانویه صادر شده آمده است:

جوردون استیل جان، سناتور سبزهای استرالیا، امروز در نامه‌ای به سفیر ایران، حمایت سیاسی خود از مجید کاظمی را پس از صدور حکم اعدام توسط مقامات ایرانی در ۹ ژانویه ۲۰۲۳ اعلام کرد.

مهاجران ایرانی در استرالیا به شدت نگران مجید کاظمی هستند، زیرا مقامات ایرانی به اعدام افرادی که پس از مرگ ژینا امینی به تظاهرات پیوسته‌اند، ادامه داده‌اند. دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که اعدام‌های اخیر محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی به دنبال «محاکمه‌های ناعادلانه مبتنی بر اعترافات اجباری» صورت گرفته است.

سبزهای استرالیا از دولت این کشور می‌خواهند که اقدامات بیشتری از تحریم‌های فعلی که علیه برخی مقامات ایرانی اعمال شده است، انجام دهد. تحریم‌های فعلی به اندازه کافی اثربخش نبوده و به اندازه تحریم‌های دیگر کشورها از جمله کانادا قدرتمند نیستند.

جامعه (ایرانیان استرالیا) عاجزانه خواستار انجام اقدامات بیشتر است تا به مقامات ایرانی نشان دهد که این اقدامات شنیع تحمل نخواهند شد.

نقل قول‌های منتساب به سناتور استیل جان، سخنگوی امور خارجه، صلح و خلع سلاح هسته‌ای:

هر روز ما با این خبر بیدار می‌شویم که تعداد بیشتری از معترضان آزادی ایران به اعدام محکوم شده‌اند. این باید پایان یابد. جامعه جهانی باید به فشار بر مقامات ایران ادامه دهد تا غیرنظامیان بی‌گناهی را که به دلیل فریاد آزادی در کشورشان در معرض مجازات‌های مرگبار هستند، آزاد کنند.

امروز نامه‌ای به سفیر ایران نوشتم و حمایت سیاسی خود را از مجید کاظمی اعلام کردم. مجید کاظمی خانواده‌ای در استرالیا دارد و در ۹ ژانویه ۲۰۲۳ به اعدام محکوم شد.

پاسخ دولت استرالیا به ایران از زمان مرگ ژینا امینی در سپتامبر ۲۰۲۲ بسیار کند بوده است و از آنچه جامعه درخواست می‌کند کوتاهی کرده است.

سبزهای استرالیا از دولت استرالیا می‌خواهند که تحریم‌های مگنیتسکی، از جمله مسدود کردن دارایی‌های مالی و ممنوعیت بیشتر ویزا برای افراد مرتبط با رژیم ایران از جمله مقامات کلیدی امنیتی، شبه نظامیان بسیجی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پلیس اخلاق را گسترش دهد.

جامعه ایرانی مهاجر خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی بوده است و دولت استرالیا باید گوش فرا دهد. این یک پیام قوی است که استرالیا در برابر نقض حقوق بشر ساکت نخواهد ماند و برای مجازات عاملانی که مسئول این جنایات شنیع هستند، اقدام خواهد کرد.

سبزهای استرالیا به درخواست از دولت ایران ادامه خواهند داد تا به سرکوب خشونت آمیز خود علیه معترضان پایان دهد و درخواست آزادی همه معترضان دستگیر شده را خواهند داد. ما به فشار بر دولت استرالیا برای انجام کارهای بیشتر ادامه خواهیم داد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه