وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » به رغم سود ۵ میلیارد دلاری؛ سی‌بی‌ای بیش از ۲۰۰ نفر را اخراج می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/02/17 - 6:53

به رغم سود ۵ میلیارد دلاری؛ سی‌بی‌ای بیش از ۲۰۰ نفر را اخراج می‌کند

صدای استرالیا - بانک سی‌بی‌ای به رغم کسب سود بیش از پنج میلیارد دلاری اعلام کرد که قرار است بیش از ۲۰۰ موقعیت شغلی را حذف کند.


صدای استرالیا – بانک سی‌بی‌ای به رغم کسب سود بیش از پنج میلیارد دلاری اعلام کرد که قرار است بیش از ۲۰۰ موقعیت شغلی را حذف کند.

اتحادیه بخش مالی استرالیا (FSU) که نماینده متخصصان شاغل در صنایع بانکداری، مالی، بیمه و بازنشستگی در این کشور است، با انتقاد از این تصمیم اعلام کرد که به دنبال تضمین شغلی برای کارکنان اخراج شده در مذاکرات آینده با سی‌بی‌ای است.

جولیا آنگریسانو، دبیر ملی اتحادیه بخش مالی استرالیا گفت که سی‌بی‌ای در نیم سال منتهی به دسامبر ۲۰۲۲ سود ۵.۱۵ میلیارد دلاری را کسب کرد و باید با توجه به سودهای بیشتری که برای نیمه کنونی سال جاری مورد انتظار است، تعداد کارکنان خود را حفظ می‌کرد.

وی افزود: این کارکنان در کسب سودهای بی‌سابقه به بانک کمک کرده‌اند اما حالا بانک در واکنش، آنها را اخراج می‌کند. سی‌بی‌ای مدام سودآوری را نسبت به مردم در اولویت خود قرار می‌دهد و این مشاغل هم به منظور افزایش سودآوری حذف می‌شوند.

براساس اعلام اتحادیه بخش مالی استرالیا، این مشاغل قرار است از واحدهای عملیات و فناوری، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، خدمات مالی و مدیریت ریسک و بازارهای جهانی سی‌بی‌ای حذف شوند. همچنین ایالت نیو ساوت ولز با ۱۹۷ شغل، بیشترین تعداد حذف شغل را در مقایسه با سایر ایالت‌ها تجربه خواهد کرد.

سخنگوی بانک مشترک‌المنافع استرالیا در واکنش گفت که این بانک حدود ۵۲ هزار نفر را در سراسر استرالیا و در سطح بین‌المللی استخدام کرده است و از سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ هزار نفر را استخدام کرده که باعث شده این بانک به یکی از بزرگترین کارفرمایان در استرالیا تبدیل شود.

وی افزود: برای بهبود مستمر تجربه مشتریان، به طور مرتب مهارت‌های موردنیاز خود و نحوه سازماندهی خود را بررسی می‌کنیم و در این راستا برخی اوقات برخی از مشاغل و کارها تغییر می‌کنند یا دیگر موردنیاز نیستند. هر موقع این اتفاق بیفتد، تلاش می‌کنیم تا مشاغل دیگری را برای افراد پیدا کنیم، اگرچه همیشه ممکن نیست.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه