وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » به‌روز رسانی گسترده کارت مدیکر برای استرالیایی‌ها

تاریخ انتشار : 1402/01/11 - 2:24

به‌روز رسانی گسترده کارت مدیکر برای استرالیایی‌ها

صدای استرالیا– امکان دسترسی نسخه دیجیتال کارت مدیکر در هر زمان و هر مکان برای استرالیایی‌ها فراهم شد. از روز […]

به‌روز رسانی گسترده کارت مدیکر برای استرالیایی‌ها

صدای استرالیا– امکان دسترسی نسخه دیجیتال کارت مدیکر در هر زمان و هر مکان برای استرالیایی‌ها فراهم شد.

از روز گذشته (پنج‌شنبه) مجوز عمومی سلامت عمومی (The universal public health pass) از طریق اپلیکیشن myGov در دسترس قرار گرفته و به زودی روی اپلیکیشن خدمات نیوساوت‌ولز نیز عرضه می‌شود.

بنا به اعلام دولت فدرال، با این به‌روز رسانی، دسترسی به کارت مدیکر برای استرالیایی‌ها تسهیل شده و یک لایه تکمیلی امنیتی نیز روی آن قرار گرفته است.

البته به گفته بیل شورتن، وزیر خدمات دولتی، ممکن است تنظیم سیستم‌های پزشکان و ارایه دهندگان خدمات با این به‌روز رسانی جدید، مدتی زمان لازم داشته باشد.

کارت دیجیتال مذکور مدتی است که در وب‌سایت myGov در دسترس بوده است؛ اما اکنون دولت می‌خواهد دسترسی به آن را از طریق پلتفرم‌های مختلف موبایل، تسهیل کند.

دولت می‌گوید کیف پول را به‌عنوان روشی امن و راحت طراحی کرده تا مردم بتوانند کارت مدیکر خود را هر کجا که می‌روند همراه خود نگه دارند.

شورتن گفت: همانند تمام موارد موجود در کیف پول myGov، کارت مدیکر دارای محافظت در برابر کلاهبرداری و سرقت از جمله هولوگرام و کد QR است.

استفاده هولوگرام متحرک نشان می‌دهد که این کارت فقط یک اسکرین شات نیست و کد QR می‌تواند توسط متخصصان بهداشت اسکن شود تا صحت و اعتبار کارت مورد تایید قرار گیرد.

همچنین آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا دیروز اعلام کرد که دولت تلاش دارد تا نگرانی‌های ناشی از سرقت و نشت داده‌ها هنگان استفاده گسترده از کارت‌های مدیکر دیجیتالی را کاهش داده و از روی دادن مواردی مانند هک اطلاعات مشتریان اپتوس و مدیبانک جلوگیری کند.

آلبانیزی با تاکید بر اینکه دولت موضوع امنیت دیجیتال را جدی گرفته است، از برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک نهاد جدید برای مدیریت مبارزه با سرقت داده‌ها خبر داد که به عنوان بخشی از استراتژی هفت ساله امنیت سایبری اجرا می‌شود.

به گفته وی، دولت اخیراً با بانک‌ها، بخش دولتی و موسسات مالی به منظور بررسی اصلاحات امنیت سایبری برای محافظت بهتر از داده‌های استرالیایی‌ها یک میزگرد برگزار کرده است.

مدیکر سرویس شماره یک مرتبط با myGov با بیش از ۱۹ میلیون حساب است.

استرالیایی‌ها همچنان می‌توانند در صورت تمایل از کارت فیزیکی مدیکر خود استفاده کنند و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی نیز می‌توانند به هر دو دسترسی داشته باشند.

برای دریافت کارت مدیکر دیجیتال خود باید این مراحل را دنبال کنید:

• به حساب کاربری آنلاین myGov خود بروید

• حساب Medicare خود را به آن متصل کنید 

• برنامه myGov را در گوشی هوشمند خود باز کنید

• در صفحه اصلی به کیف پول بروید

  گزینه «افزودن» (add) را انتخاب و مراحل آن را دنبال کنید.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه