وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » بهترین نرخ سود سپرده در بانک‌های استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/01/15 - 5:58

بهترین نرخ سود سپرده در بانک‌های استرالیا

صدای استرالیا– به احتمال فراوان، بانک مرکزی استرالیا در جلسه امروز (سه‌شنبه) خود تصمیم می گیرد که افزایش مجدد نرخ […]

57 دلار در هفته یا کمتر؟ حداقل دستمزد از اول جولای افزایش می‌یابد

صدای استرالیا– به احتمال فراوان، بانک مرکزی استرالیا در جلسه امروز (سه‌شنبه) خود تصمیم می گیرد که افزایش مجدد نرخ بهره را پس از ده دوره رشد متوالی، متوقف کند.

علاوه بر اینکه بانک مرکزی ممکن است افزایش نرخ بهره را متوقف کند؛ بسیاری از اقتصاددانان نیز معتقدند که این بانک با تسهیل سیاست‌های پولی، کاهش دادن نرخ بهره را از ماه نوامبر آغاز خواهد کرد.

این خبر برای دارندگان وام مسکن خبر خوبی خواهد بود؛ اما برای دارندگان پس‌انداز، چنین نیست. زیرا کسانی که در بانک پول دارند یا که برای خرید خانه پس‌انداز می‌کنند، از افزایش نرخ بهره سود خواهند برد.

نرخ بهره رسمی از یک دهم درصد در اوایل سال ۲۰۲۰ اکنون به ۳٫۶ درصد رسیده است. علاوه بر این، تحولات در خارج از کشور باعث شده است که بانک‌های محلی مشتاق جمع آوری وجوه ارزان‌تر در داخل باشند و بسیاری از آنها نرخ‌های خود را حتی بیشتر از حد مورد نیاز افزایش داده اند. اما این وضعیت دوام نخواهد آورد.

جداول زیر به نقل از وب‌سایت  Mozo.com، بانک‌هایی را نشان می‌دهد که بیشترین سود را به حساب‌های پس‌انداز پرداخت می‌کنند.

بهترین نرخ سود سپرده در بانک‌های استرالیا

همان‌طور که در جدول مشخص است، استرالیایی‌هایی که زیر ۳۵ سال سن دارند، می‌توانند از حساب پس‌اندازشان در بانک کوئینزلند سود ۵٫۱۵ درصدی بگیرند. ING نیز نرخ ۵ درصدی را ارایه می‌دهد.

فقط توجه داشته باشید که این گونه حساب‌های پس‌انداز تشویقی همه دارای شرایط خاص هستند که در هر ماه باید تمامی این شرایط را رعایت کنید تا یک دوازدهم سود سالانه شامل حال‌تان شود. شرایط معمول شامل تعداد مشخصی از سپرده‌‌گذاری‌ها در هر ماه، تعداد مشخص تراکنش‌های کارتی ماهانه، افزایش موجودی یا حتی عدم برداشت است.

اگر نتوانید این شرایط را برآورده کنید، نرخ سود شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. بنابراین اگر شک دارید که شرایطش را دارید، حساب ANZ Plus با نرخ سود ۴٫۲۵ درصدی برای شما مناسب‌تر است.

اما یادتان باشد همه این نرخ‌ها نه تنها «بهترین سناریو» هستند (و مشروط به رفتار هزینه‌ای شما در زمانی که Bit Bonus وجود دارد) و ضمنا نرخ‌های سود متغیرند که در صورت کاهش، چندان مطلوب شما نخواهند بود.

بنابراین گزینه‌ بعدی، سپرده‌های بلند مدت هستند.

بهترین نرخ سود سپرده در بانک‌های استرالیا

در سپرده‌های بلند مدت، باید مقداری از پول خود را در حساب بلوکه کنید و اگر از این مبلغ، به هر میزانی برداشت کنید، مشمول جریمه‌‌ای در پرداخت سود خواهد شد. بنابراین درست مانند حساب‌های پس‌انداز تشویقی مذکور در جدول، باید به دقت بسنجید که به چه پولی و چه زمانی نیاز دارید.

اگر بتوانید از لحاظ اقتصادی متعهد شوید که از پول بلوکه شده برداشت نمی‌کنید، می‌توانید سود ۵ درصد دریافت کنید. مدت زمان بلوکه شدن پول در بانک جودو ۵ سال است.

اما در مورد سپرده‌های بلندمدت هم این مشکل وجود دارد که نرخ سود آنها دایمی نیست. حتی اگر تصمیم امروز بانک مرکزی مبنی بر توقف نرخ بهره باشد، سود این حساب‌ها نیز سقوط می‌کند.

منبع: یاهو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه