وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » بهار داغ با آتش از راه می‌رسد؛ اعلام رسمی شکل‌گیری ال‌نینو در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/06/29 - 9:09

بهار داغ با آتش از راه می‌رسد؛ اعلام رسمی شکل‌گیری ال‌نینو در استرالیا

صدای استرالیا- اداره هواشناسی با اعلام اینکه دو عامل آب‌وهوایی مرتبط با شرایط گرم و خشک هم اکنون در استرالیا برقرار است، هشدار داد که بهار و تابستان امسال بسیار گرم خواهد بود.


صدای استرالیا- اداره هواشناسی با اعلام اینکه دو عامل آب‌وهوایی مرتبط با شرایط گرم و خشک هم اکنون در استرالیا برقرار است، هشدار داد که بهار و تابستان امسال بسیار گرم خواهد بود.

اداره هواشناسی پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، تایید کرد که الگوی ال‌نینو به عنوان تاثیرگذارترین محرک آب و هوایی، نخستین بار در هشت سال اخیر بر فراز اقیانوس آرام فعال شده است.

این اداره عصر سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی همچنین اعلام کرد که  یک عامل آب و هوایی مهم دیگر به نام دو قطبی اقیانوس هند نیز شکل گرفته است.

وقوع این دو رویداد مهم آب و هوایی به این معنی است که ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۳ در استرالیا، به ویژه در ایالت‌های شرقی، احتمالا گرم و خشک خواهند بود.

به گفته کارل براگانزا، رییس نظارت بر اقلیم اداره هواشناسی، وقتی ال‌نینو و دوقطبی مثبت اقیانوس هند با هم اتفاق می‌افتند، شدت کمبود بارندگی افزایش یافته و کشور با تشدید خطر آتش‌سوزی و روزهایی بسیار گرم مواجه خواهد بود.

این موضوع در حالی اعلام شده که بخش‌هایی از نیوساوت‌ولز برای مقابله با خطر آتش‌سوزی‌های فاجعه‌بار  به دلیل وقوع بادهای شدید همراه با گرمای غیرمعمول در جنوب شرقی این ایالت در حالت آماده‌ باش قرار گرفته است.

براگانزا گفت: هم اکنون شاهد شرایط نامتعادل در برخی از نقاط هستیم و باید برای یک دوره طولانی آب و هوای گرم و خشک آماده شویم.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه