وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » بلاتکلیفی دانشجویان ایرانی به دلیل تاخیر در صدور ویزای استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 5:25

بلاتکلیفی دانشجویان ایرانی به دلیل تاخیر در صدور ویزای استرالیا

صدای استرالیا - دانشجویان ایرانی مقطع دکترا به دلیل تاخیر در صدور ویزای استرالیا علیرغم اخذ بورسیه تحصیلی در بلاتکلیفی هستند.


صدای استرالیا – دانشجویان ایرانی مقطع دکترا به دلیل تاخیر در صدور ویزای استرالیا علیرغم اخذ بورسیه تحصیلی در بلاتکلیفی هستند.

در فوریه سال گذشته بهزاد پورنوری پیشنهاد بورسیه تحصیلی کامل را از دانشگاه RMIT دریافت کرد. او برای ویزای دانشجویی درخواست داد و در ماه می، فرم‌های تکمیلی را پُر کرد. از آن زمان تاکنون، او پاسخی از وزارت کشور استرالیا دریافت نکرده و تقریبا یک سال پس از ارائه درخواست، وضعیت ویزای او تغییری نکرده است.

پورنوری که هنوز در ایران است، می‌گوید: تاکنون مجبور شده‌ام سه بار تاریخ شروع تحصیلم را به تعویق بیندازم و اگر به زودی ویزای خود را دریافت نکنم، بورس تحصیلی‌ام را از دست خواهم داد.

پورنوری تنها نیست. او در یک گروه ۳۰۰ نفره در واتساپ حضور دارد که اعضای آن با وجود دریافت بورسیه تحصیلی کامل برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا، هنوز منتظر تصمیم‌گیری درباره ویزا هستند.

دانشجویان ایرانی و سایر کشورها از جمله هند، چین و پاکستان مدت‌هاست که هنگام درخواست ویزا با بررسی‌های امنیتی طولانی‌مدت مواجه شده‌اند که گاهی اوقات زمان انتظار آنها به بیش از سه سال می‌رسد.

کارشناسان نگران هستند که تاخیر در صدور ویزا ممکن است خطر کاهش استانداردهای تحقیقاتی در دانشگاه‌های استرالیا را به همراه داشته باشد و دانشجویان را به تحصیل در کشورهای دیگر وادار کند.

سازمان Universities Australia اعلام کرد که سیستم فعلی بررسی و صدور ویزا و مهاجرت مناسب نیست و باید کلاس‌های ویزای غیرضروری، مقررات و موانع در این زمینه برطرف شوند. کاتریونا جکسون مدیر اجرایی این سازمان گفت: تاخیر در بررسی ویزای دانشجویان خارجی، ما در خطر از دست دادن برخی از بهترین و باهوش‌ترین ذهن‌های آماده برای حل چالش‌های بزرگ و کمک به جامعه استرالیا قرار می‌دهد.

منبع: گاردین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه