وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » بسکتبال ایران با برد برابر استرالیا جهانی شد

تاریخ انتشار : 1397/12/06 - 12:19

بسکتبال ایران با برد برابر استرالیا جهانی شد

صدای استرالیا - تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدار خود از مسابقات انتخابی جام جهانی چین میزبان استرالیا بود و با برد در این مسابقه حضورش در جام جهانی ٢٠١٩ را قطعی کرد.

بسکتبال ایران با برد برابر استرالیا جهانی شد

صدای استرالیا – تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدار خود از مسابقات انتخابی جام جهانی چین میزبان استرالیا بود و با برد در این مسابقه حضورش در جام جهانی ٢٠١٩ را قطعی کرد.

در آخرین دیدار از پنجره ششم انتخابی جام جهانی تیم ملی بسکتبال ایران میزبان استرالیا بود و در حالی که قبل این دیدار همه نگاه ها به ژاپن بود که با برد برابر قطر باعث جهانی شدن ایران شود، تیم ملی توانست از ترکیب جوان و کمی بی انگیزه استرالیا به خوبی استفاده کرده و با کسب یک پیروزی خانگی بدون نیاز به دیگر تیم ها سهمیه جام جهانی را کسب کند.

تیم ملی ایران در این دیدار خانگی با نتیجه ٨۵ بر ٧۴ استرالیا را شکست داد و برای سومین دوره پیاپی راهی جام جهانی شد. ایران بعد از استرالیا و ژاپن به عنوان تیم آخر گروه خود به این تورنمنت راه پیدا کرد.

تیم ملی ایران از ابتدای این مسابقه تیم برتر میدان بود و توانست اختلاف امتیازی خوبی به وجود بیاورد. کوارتر اول ٢۵ بر ١۵ به سود ایران تمام شد. برتری تیم ملی در کوارتر دوم هم ادامه پیدا کرد. استرالیا تیم دست و پا بسته ای نبود اما در این دیدار سرمربی و یکی از بازیکنانش را نداشت و با ترکیب جوانش نمی توانست کاری از پیش ببرد و کوارتر دوم هم ١٨ بر ١۵ به سود ایران تمام شد.

در نیمه دوم هم تیم ملی ایران با حمایت هواداران حاضر در سالن تیم برتر میدان بود. تیم ملی در دفاع خوب کار می کرد و در حمله نیز به خوبی از موقعیت هایش استفاده می کرد و اما در این کوارتر استرالیا به بازی برگشته بود و این تیم نیز امتیازهای زیادی گرفت و ٢٢ بر ٢٠ برنده شد.

در کوارتر چهارم استرالیا کاملا به بازی برگشت و فاصله امتیازی را کاهش داد و حتی می توانست به تیم ملی نزدیک شود اما ایران با تلاش ملی پوشان در دفاع اختلاف را حفظ کرد و در نهایت ٨۵ بر ٧۴ به برتری رسید.

با پایان پنجره ششم انتخابی جام جهانی استرالیا، ژاپن و ایران سه تیم اول گروه F شدند و به طور مستقیم به جام جهانی صعود کردند. در گروه E نیز سه تیم نیوزلند، کره جنوبی و اردن سه تیمی نام گرفتند که راهی جام جهانی شدند.

رقابت فیلیپین و لبنان هم برای آخرین سهمیه قاره آسیا ادامه دار شد و در نهایت فیلیپین به جام جهانی صعود کرد.

بهترین تیم چهارم دو گروه نیز به جام جهانی صعود می کند. جام جهانی ٢٠١٩ شهریور سال آینده در چین برگزار می شود.

منبع: ایرنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه