وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » بزرگسالان استرالیایی از این ماه واکسن یادآور کرونا دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار : 1401/11/19 - 7:21

بزرگسالان استرالیایی از این ماه واکسن یادآور کرونا دریافت می‌کنند

صدای استرالیا– تمامی افراد بزرگسالی که در شش ماه گذشته یادآور واکسن کووید-۱۹ دریافت نکرده‌اند یا به این ویروس مبتلا […]

واکسن آنفلوانزا در نیوساوت‌ولز و ویکتوریا رایگان شد

صدای استرالیا– تمامی افراد بزرگسالی که در شش ماه گذشته یادآور واکسن کووید-۱۹ دریافت نکرده‌اند یا به این ویروس مبتلا نشده‌اند، یک دوز یادآور دریافت می‌کنند.

مارک باتلر، وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد که دولت به توصیه گروه مشاوره فنی ایمنی‌سازی که از ۲۰ فوریه اجرایی می‌شود، این واکسن‌های یادآور را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

توصیه ارایه واکسن یادآور برای افرادی است که از دریافت آخرین واکسن یا ابتلای آنها به کووید-۱۹ بیش از ۶ ماه گذشته باشد؛ صرف‌نظر از اینکه قبلا چند دوز واکسن دریافت کرده باشند.

متخصصان گروه مشاوره فنی ایمنی سازی توصیه کرده‌اند که همه افرادی که در معرض خطر بیماری شدید هستند، شامل افراد بالای ۶۵ سال و همچنین افردای که دارای بیماری‌های زمینه‌ای، ناتوانی یا نیازهای پیچیده سلامت، امسال دوز یادآور واکسن را دریافت کنند.

البته این یادآور برای افراد زیر ۱۸ سال ارایه نمی‌شود، مگر در مواردی که کودکان ۵ سال یا بالاتر دارای شرایط خاصی باشند که آنها را مستعد ابتلا به بیماری‌‌های شدید بکند.

واکسن‌های یادآور نوع mRNA ویژه اومیکرون در این مرحله به سایر واکسن‌ها ترجیح داده می‌شوند. هم اکنون ۴ میلیون دوز از این واکسن‌ها موجود است و ۱۰ میلیون دوز دیگر نیز تا اواخر ماه جاری تامین خواهد شد.

همچنین از مراکز ارایه خدمات مراقبت سالمندان خواسته شده که پزشکان عمومی و داروسازان را برای ارایه دوزهای یادآور به مراکز خود بیاورند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه