وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » بزرگ‌تر از GDP جزایر کوک؛ پول‌هایی که کنسرت‌های تیلور سوییفت به اقتصاد استرالیا می‌آورد

تاریخ انتشار : 1402/10/15 - 4:55

بزرگ‌تر از GDP جزایر کوک؛ پول‌هایی که کنسرت‌های تیلور سوییفت به اقتصاد استرالیا می‌آورد

صدای استرالیا– فقط چند هفته به تور تیلور سوییفت در استرالیا و برگزاری هفت کنسرت او در استرالیا باقی مانده […]

بزرگ‌تر از GDP جزایر کوک؛ پول‌هایی که کنسرت‌های تیلور سوییفت به اقتصاد استرالیا می‌آورد

صدای استرالیا– فقط چند هفته به تور تیلور سوییفت در استرالیا و برگزاری هفت کنسرت او در استرالیا باقی مانده است.

بزرگ‌ترین ستاره موسیقی پاپ حال حاضر جهان، روزهای ۱۶ و ۱۷ فوریه در MCG ملبورن و روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵، و ۲۶ فوریه در استادیوم Accor سیدنی اجرا خواهد داشت.

اما سوییفت ۳۴ ساله که با تور Eras  جایگاه خود را در میان میلیاردرهای جهان تثبیت کرد، تنها کسی نیست که از این کنسرت‌ها سود می‌برد.

اعداد ارایه شده از سوی اقتصاددانان موسسه دیلویت نشان می‌دهد که در جریان این تور موسیقی، علاقه‌مندان به تیلور سوییفت حداقل ۲۲۰ میلیون دلار وارد اقتصاد استرالیا می‌کنند و تازه این رقم، محافظه‌کارانه برآورد شده است و قیمت‌ها به دلیل تقاضا از جمله از سوی علاقه‌مندان این ستاره پاپ از کشورهای دیگر، افزایش خواهد یافت.

ادل لابین-رومین، مدیر بخش سفر، میهمان‌یاری و تفریحات در موسسه دلویت گفت: به نظر ما برآورد هزینه‌کرد بازدیدکنندگان با توجه به قیمت بالاتر از معمول پرواز و اقامت، محافظه‌کارانه است.

وی افزود: ما هزینه‌ها در زمینه مد و صنایع دستی پیش از کنسرت‌ها را که به هزینه‌کرد معمول بازدیدکنندگان اضافه می‌شود، محاسبه نکرده‌ایم.

مبلغ ۲۲۰ میلیون دلاری که دیلویت برآورد کرده، جدای ۱۲۶ میلیون دلاری است که پیش‌بینی می‌شود برای خرید بلیت کنسرت‌ها در استرالیا هزینه شود و بخش عمده‌ای از آن به جیب خود تیلور سوییفت خواهد رفت.

البته سوییفت به دست و دلبازی معروف است. او در کنسرت‌هایی که در آمریکا برگزار کرده، مبالغی را به موسسات خیریه از جمله بانک‌های غذا در هر شهر اهدا کرده و پیش‌بینی می‌شود که در استرالیا نیز همین کار را بکند.

در هر حال، مجموع ۳۴۶ میلیون دلاری که برای گردش مالی این کنسرت‌ها برآورد شده، بیش از کل تولید ناخالص داخلی جزایر کوک است که سازمان ملل متحد آن را ۳۲۸ میلیون دلار برآورده کرده است.

اما اعداد و ارقام کنسرت‌های سوییفت در مقایسه با سایر رویدادها چگونه است؟

بنا به اعلام سازمان گردشگری Destination NSW مبلغ درآمد حاصل از بازدیدکنندگان خارج از سیدنی به استادیوم، بین ۵ تا ۷٫۵ میلیون دلار است.

برای مقایسه، رویداد WorldPride سیدنی، نزدیک به ۶۶۰ میلیون دلار به اقتصاد گردشگری سیدنی تزریق کرد؛ اما باید درنظر داشت که آن رویداد نزدیک به یک ماه طول کشید.

همچنین باید دانست که فقط علاقه‌مندان تیلور سوییفت که مقیم سیدنی و ملبورن هستند، به اجراهای او نمی‌آیند، بلکه طرفداران او از سراسر استرالیا، نیوزیلند و سایر کشورها، وارد این دو شهر خواهند شد.

شرکت‌های هواپیمایی برای تامین صندلی مسافران تلاش می‌کنند. ایر نیوزیلند نزدیک به ۲ هزار صندلی اضافه کرده و کانتاس نیز ۱۱ هزار بلیت اضافی برای ورود سوییفتی‌ها در نظر گرفته است.

این در حالی است که بلیت‌های باقی مانده بسیار گران قیمت هستند.

برای نمونه، بلیت پرواز بریزبین به سیدنی کانتاس برای یکی از اجراها ۹۸۰ دلار است؛ یعنی دو برابر قیمت تعطیلات آخر هفته قبل.

علاوه بر این، بعد از هر کنسرت ۳٫۵ ساعته سوییفت، طرفدارانش نیاز محلی برای اقامت دارند.

افزایش تقاضا موجب شده که قیمت هتل‌ها به شدت بالا برود.

هزینه اتاق در هتل‌های منطقه مرکز تجاری سیدنی، از جمله در هتل‌های ارزان قیمتی مانند نووتل و هالیدی این، همه به بالای ۱۰۰۰ دلار رسیده است.

حتی قیمت اتاق هتل نووتل پاراماتا نیز در وبسایت اکسپدیا ۸۹۹ دلار اعلام شده است.

قیمت اتاق‌های هتل کورتیارد ماریوت که بیش از ۱۲ کیلومتر با محل کنسرت فاصله دارد به ۷۴۹ دلار رسیده که بیش از دو برابر تعطیلات آخر هفته گذشته است.

البته افرادی که رنج مسیر طولانی‌تر را بپذیرند، می‌توانند به هتل ارزان قیمت آیبیس لیورپول بروند و شبی ۱۲۵ دلار بپردازند.

همچنین قیمت اکثر هتل‌ها در منطقه مرکز تجاری ملبورن نیز در روزهای کنسرت سوییفت به نزدیک ۱۰۰۰ دلار رسیده است.

وب‌سایت رزرو هتل Wotif اعلام کرد: زمانی که تاریخ برگزاری کنسرت‌ها اعلام شد، تعداد جست‌وجوها برای اقامت در ملبورن در فوریه ۲۰۲۴ بیش از ۲۷۰ درصد افزایش یافت.

حتی گزینه مقرون به صرفه آیبیس نیز از ۱۶۹ دلار در آخر هفته قبل، به ۵۵۵ دلار در ایام کنسرت‌ها رسیده است.

هر دو وبسایت Booking.com و Expedia گفتند که قیمت هتل در سایت‌های‌شان از قوانین عرضه و تقاضا پیروی می‌کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه