بازیکن جوان ملبورن‌سیتی در رقابت‌های اِی‌لیگ استرالیا کاملاً روی فرم است و مارک بوسنیچ، دروازه‌بان پیشین ساکروس از مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا خواسته تا ترتیب حضور ارزانی در تیم ملی این کشور را بدهند و ملی‌پوش شدن او را تضمین کنند.

دلیل این اصرار بوسنیچ هم این است که رقیب آسیایی استرالیا یعنی ایران هم در نظر دارد تا دانیل ارزانی را برای پیوستن به تیم ملی این کشور وسوسه کند. بر اساس گزارش روزنامه «هرالد سان» ارزانی متولد ایران است و نظر کارلوس کی‌روش را به خود جلب کرده، کسی که می‌تواند او را به اردوی تیم ملی ایران دعوت کند.

برت فن‌مارویک، سرمربی جدید ساکروس در دیدار اخیر ملبورن‌سیتی مقابل بریزبین رور در ورزشگاه سان‌کراپ نبود تا بازی ارزانی را از نزدیک ببیند، اما لوک کِیسرلی، رئیس تیم‌های ملی فدراسیون فوتبال استرالیا در ورزشگاه حضور داشت و در نظر دارد با پیشنهادی رسمی به این بازیکن ۱۹ ساله، او برای پوشیدن پیراهن تیم ملی استرالیا متقاعد کند.

کِیسرلی در گفت‌وگو با خبرگزاری «AAP» استرالیا گفت این ناامیدکننده خواهد بود اگر ارزانی پیراهن تیم ملی استرالیا را به تن نکند، این در حالی است که او در رده‌های پایه برای استرالیا بازی کرده است.

بر اساس قوانین فیفا، ارزانی که اصالتی ایرانی دارد، علیرغم بازی در تیم‌های پایه استرالیا می‌تواند برای تیم ملی ایران بازی کند. تنها راهی که دست ایران از ارزانی کوتاه خواهد ماند، این است که این مهاجم جوان در یک بازی ملی رسمی برای استرالیا به میدان برود که اولین مسابقات رسمی پیش‌رو هم مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

جان کاسمینا، مهاجم پیشین تیم ملی استرالیا در تمجید از مهاجم ایرانی ملبورن‌سیتی گفت: این پسر استعدادی فوق‌العاده است. ارزانی هیجان‌انگیز است. او عاشق دریبل زدن و از پیش‌رو برداشتن بازیکنان است. دنیل بازیکنی جسور و عاشق ریسک کردن است. او غرور خاصی دارد و می‌تواند نتایج را برای تیمش به ارمغان بیاورد. دنیل بازیکنی باهوش و جای‌گیری‌اش در زمین عالی است.

وی افزود: صحبت از این است که ارزانی انتقال بعدی یک میلیون دلاری فوتبال استرالیا به خارج از کشور خواهد بود، اما به نظر من مسئله اصلی این است که او اصالتی ایرانی دارد. ما باید کاری کنیم که ارزانی برای استرالیا بازی ملی انجام دهد چون او می‌تواند دارایی ارزشمندی برای ما شود. با توجه به مهار‌ت‌هایی که این بازیکن دارد، باید ملی‌پوش بودن او را قطعی کنیم.

منبع: ایپنا