وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » برنامه جدید مدیریت کرونا اعلام شد؛ تغییرات عمده در تست PCR

تاریخ انتشار : 1401/09/23 - 3:04

برنامه جدید مدیریت کرونا اعلام شد؛ تغییرات عمده در تست PCR

صدای استرالیا– با اعلام طرح جدید دولت فدرال،مدیریت ویروس کرونا در سال ۲۰۲۳ با تغییرات عمده‌ای مواجه خواهد شد. هدف […]

برنامه جدید مدیریت کرونا اعلام شد؛ تغییرات عمده در تست PCR

صدای استرالیا– با اعلام طرح جدید دولت فدرال،مدیریت ویروس کرونا در سال ۲۰۲۳ با تغییرات عمده‌ای مواجه خواهد شد.

هدف از این طرح ملی که روز دوشنبه توسط مارک باتلر، وزیر بهداشت اعلام شده، فاصله گرفتن از برخورد موردی با کووید و مواجهه با آن همچون سایر ویروس‌های تنفسی است.

تفاوت اصلی در نحوه اجرای آزمایش‌های تشخیصی ایجاد می‌شود و از اول ژانویه، آزمایش‌های PCR با بودجه مدیکر، نیاز به ارجاع توسط یه پزشک یا پرستار خواهد داشت.

البته کلینیک‌های PCR دولتی و ایالتی می‌توانند بدون ارجاع، بیماران را پذیرش کنند؛ زیرا دولت فدرال، برنامه تقبل بودجه ۵۰ درصدی را برای ایالت‌هایی که قصد دارند این کلینک‌ها را فعال نگه دارند، تمدید می‌کند.

افراد گروه‌های جمعیتی با ریسک بالا، مانند افراد مسن، افراد بومی و همچنین افراد دارای معلولیت در اولویت آزمایش PCR قرار خواهند گرفت.

بر اساس این طرح، آزمایش کووید دیگر به عنوان یک «ابزار نظارت» مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و در طول سال آینده الزامات آزمایش کووید با سایر بیماری‌های تفنسی هماهنگ خواهد شد.

همچنین قرار است برای افراد واجد شرایطی که تست PCR یا تست فوری‌شان مثبت شده، دسترسی به درمان‌های ضد ویروسی فراهم شود. این درمان‌ها برای کسانی که بیشتر در معرض خطر بیماری شدید یا مرگ ناشی از کووید هستند، تجویز می‌شود.

این طرح ملی همچنین تمرکز خاصی روی کووید طولانی مدت خواهد داشت و دولت قصد دارد به تحقیقات درباره این بیماری ادامه بدهد.

به دنبال این تحقیقات، استراتژی مقابله با کووید طولانی مدت منتشر خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که سیستم سلامت کشور می‌تواند از افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، حمایت کند.

دولت همچنین به اولویت تلاش های خود برای واکسیناسیون ادامه خواهد داد.

طی ۱۲ ماه آینده، برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ با برنامه ملی ایمن سازی همسو خواهد شد و واکسن‌ همچنان برای همه استرالیایی‌های واجد شرایط رایگان خواهد بود.

باتلر گفت که این طرح ملی “دستورالمعل روشنی در مورد چگونگی ادامه مدیریت کووید-۱۹ توسط دولت استرالیا در آینده ارائه می‌دهد.

دولت قصد دارد ۲٫۸ میلیون دلار برای اجرای این برنامه ملی در سال ۲۰۲۳ هزینه کند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه