وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » برنامه جدید دولت: تعهد خدمتی پزشکان و پرستاران در مناطق دورافتاده برای وام‌دانشجویی

تاریخ انتشار : 1400/09/22 - 6:22

برنامه جدید دولت: تعهد خدمتی پزشکان و پرستاران در مناطق دورافتاده برای وام‌دانشجویی

صدای استرالیا- بر اساس برنامه جدید دولت فدرال، پزشکان و پرستاران اگر در مناطق روستایی به کار مشغول شوند، وام‌های دانشجویی‌شان تسویه خواهد شد.

تغییر قانون وام تحصیلی و متاثر شدن میلیون‌ها استرالیایی

صدای استرالیا- بر اساس برنامه جدید دولت فدرال، پزشکان و پرستاران اگر در مناطق روستایی به کار مشغول شوند، وام‌های دانشجویی‌شان تسویه خواهد شد.

این برنامه، که به منظور کشاندن تعداد بیشتری از متخصصان سلامت به نواحی دورافتاده و حومه‌ای استرالیا طراحی شده، از ژانویه سال آینده به اجرا درخواهد آمد.

امید می‌رود که تحت این برنامه و با ارایه مبلغی تا ۱۰۰ هزار دلار بابت بدهی وام‌های دانشجویی از سوی دولت، بحران کمبود نیروی انسانی در بخش سلامت مرتفع شود.

بر اساس طرح مذکور، از پزشکان خواسته می‌شود که معادل نیمی از زمان تحصیل خود را در دانشگاه، به کار در مناطق دور افتاده مشغول شوند و در ازای آن، بدهی وام‌های دانشجویی آنها پوشش داده خواهد شد.

البته پرستاران برای استفاده از فرصت تسویه وام دانشجویی، فقط یک سال تعهد خدمت در مناطق دور افتاده را خواهند داشت.

همچنین پزشکانی که در شهرستان‌ها یا شهرهای حومه‌ای بزرگ‌تر مشغول به کار شوند، باید معادل دوره تحصیل خود را در آن شهرها بگذرانند.

از برنامه تشویقی، از سوی پزشکان کنونی مناطق حومه‌ای، که با کمبود نیروی انسانی درگیر هستند مورد استقبال قرار گرفته است. در این مناطق، بیماران مجبورند برای دریافت خدمات سلامت، مدت‌ها منتظر بمانند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه