وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » برنامه ایالات و قلمروها برای بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار : 1400/11/01 - 4:20

برنامه ایالات و قلمروها برای بازگشایی مدارس

صدای استرالیا– ایالات و قلمروها قرار است طی روزهای آینده، برنامه‌های خود را برای بازگشایی مدارس اعلام کنند و به […]

برنامه ایالات و قلمروها برای بازگشایی مدارس

صدای استرالیا– ایالات و قلمروها قرار است طی روزهای آینده، برنامه‌های خود را برای بازگشایی مدارس اعلام کنند و به این ترتیب دانش‌آموزان و والدین از سرگردانی خارج خواهند شد.

دولت فدرال موافقت کرده که در تامین هزینه تست‌های فوری آنتی‌‌ژن با ایالات و قلمروهایی که می‌خواهند این تست‌ها را برای کلاس‌های درس ارایه کنند، مشارکت کند.

اما در جلسه پنج‌شنبه کابینه ملی، توافقی در زمینه بهترین رویکرد برای بازگشایی مدارس در ترم اول ۲۰۲۲ به دست نیامد.

ویکتوریا و نیوساوت‌ولز قصد دارند بازگشایی مدارس را طبق برنامه پیش ببرند؛ در حالی که کوئینزلند و استرالیای جنوبی، زمان آغاز سال تحصیلی را به تعویق انداخته‌اند تا کودکان بیشتری واکسینه شوند.

از سوی دیگر، مدارس تاسمانی قرار است روز ۹ فوریه با تست‌های آنتی‌ژن و ماسک‌هایی که به معلمان ارایه می‌شود، باز شوند. معلمان باید در فضاهای بسته مدارس نیز ماسک بزنند.

در همین حال به گفته اندرو بار، وزیر ارشد قلمرو پایتختی، دولت این قلمرو قصد دارد از ترم اول سال آموزش حضوری را به اجرا درآورد، اما اطلاعات تکمیلی، پس از نهایی شدن برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا نیز گفت که هیچ توصیه بهداشتی مبنی بر ضرورت انجام تست در مدارس وجود ندارد؛ در عین حال باز بودن مدارس، اولویت اول سلامت و اقتصاد استرالیاست.

وی افزود: ایالات و قلمروها درباره باز کردن مدارس تصمیم می‌گیرند. ما نیاز داریم که مدارس باز شوند و باز بمانند؛ به همین دلیل پذیرفتیم که از تصمیم ایالات دراین باره حمایت و آن را تسهیل کنیم.

همچنین به گفته پل کلی، مسوول ارشد پزشکی کشور، تعریف تماس نزدیک (سپری کردن حداقل ۴ ساعت با یک فرد کرونا مثبت در خانه) شامل حال تماس‌ها درون ساختمان و محیط مدارس نمی‌شود.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه