وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » بدترین رانندگان استرالیا اهل کدام ایالت هستند

تاریخ انتشار : 1398/10/23 - 16:37

بدترین رانندگان استرالیا اهل کدام ایالت هستند

صدای استرالیا– رانندگان ایالتی که در آن تعداد مرگ ناشی از تصادف جاده‌ای در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ۲۰۱۸ […]


صدای استرالیا– رانندگان ایالتی که در آن تعداد مرگ ناشی از تصادف جاده‌ای در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ۲۰۱۸ کاهش یافته، به عنوان بدترین رانندگان استرالیا شناخته شده اند.

رانندگی با سرعت بالا، استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، رانندگی با سرعت خیلی پائین، استفاده نکردن از چراغ راهنما و… مواردی هستند که وقتی از یک راننده سر می زند موجب ناراحتی راننده های دیگر می شود.

در این میان در حالیکه معرفی یک راننده بد بسته به اینکه چه کسی از شما سوال می‌کند متفاوت است اغلب استرالیایی‌ها در این رابطه معتقد هستند که ایالت آنها بدترین جاده‌ها را برای رانندگی دارد.

 

سنگین ترین جریمه ممکن برای رانندگی با سرعت بالا

 

اما بدترین راننده‌های استرالیا اهل کدام ایالت هستند؟

در حالیکه کوئینزلند در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ با کاهش تعداد مرگ‌های ناشی از تصادف های جاده‌ای مواجه بوده اما آمارهای شرکت بیمه فیندر (Finder) نشان می دهد که  وقتی صحبت از رانندگی خطرناک می شود کوئینزلند رتبه اول را در دست دارد بطوریکه ۶۶ درصد از رانندگان این ایالت اعلام کرده اند دارای عادت های بد در رانندگی هستند.

تیلور بلکبرن، از کارشناسان شرکت فیندر، می‌گوید: چشم برداشتن از جاده حتی برای چند ثانیه می‌تواند به معنای مرگ و یا زندگی باشد. این واقعا تعجب آور است که بدانیم چه تعداد از استرالیایی‌ها دارای رفتارهای خطرناک در رانندگی هستند. صرفه جویی در زمان و یا سایر موارد دلیل مناسبی برای داشتن رفتارهای خطرناک در هنگام رانندگی نیستند.

از سوی دیگر در حالیکه نیوساوت ولز بالاترین تعداد مصدومان جاده ای را به ازای جمعیت خود در سال گذشته داشته گزارش فیندر نشان می دهد که رانندگان این ایالت ایمن ترین رانندگان هستند بطوریکه ۴۶ درصد از آنها اعلام کرده اند که در هنگام رانندگی هیچگونه رفتار خطرناکی را انجام نمی‎دهند.

برخی از عادت های بد راندگی در استرالیا عبارتند از: استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی،خوردن غذا، کنترل فرمان با زانو، آرایش کردن، سرگرم شدن با کودکان و یا حتی اصلاح صورت در هنگام رانندگی.

در این میان مشخص شده که رانندگان در استرالیای غربی بیشترین تمایل را برای خوردن در هنگام رانندگی دارند بطوریکه نیمی از آنها تائید کرده اند که وقتی در پشت فرمان ماشین هستند در حال جویدن چیزی بوده اند.

استفاده از زانو برای کنترل فرمان نیز بیش از همه در میان راننندگان استرالیای جنوبی رایج است و ۱۰ درصد از آنها تائید کرده اند که این رفتار خطرناک را در هنگام رانندگی انجام می دهند.

در کوئینزلند ۵ درصد رانندگان از زانو برای کنترل فرمان استفاده می کنند.

استفاده از بیمه رانندگی

بر اساس نتایج تحقیقات ۵ ساله کن‎استار (Canstar) در این دوره رانندگان ایالت ویکتوریا بیشترین تعداد تقاضا را برای استفاده از بیمه خودرو را داشته اند بطوریکه در دوره پنج ساله ذکر شده ۱۸٫۲ درصد از رانندگان در این ایالت برای گرفتن بیمه اقدام کرده اند.

بعد از ویکتوریا، رانندگان استرالیای جنوبی با ۱۷٫۸ درصد، در رده دوم بوده و بیشترین تقاضا را برای گرفتن بیمه خودرو داشته اند.

در تاسمنی نیز ۱۷٫۱ درصد از رانندگان در دوره ۵ ساله برای گرفتن بیمه ماشین اقدام کرده اند.

به گفته آقای بلکبرن، شاید مردم ندانند که اگر آنها در هنگام رانندگی رفتار پرخطر انجام داده باشند بیمه به آنها تعلق نگرفته و با درخواست آنها مخالفت می شود.

افزایش آمار کشته های حوادث رانندگی

یک دلیل برای اثبات اینکه وضعیت جاده ها در استرالیا تا چد حد بد بوده آمار افراد کشته شده در تصادف های رانندگی است.

در سال ۲۰۱۹ در مجموع یکهزار و ۱۸۲ نفر در تصادف های جاده ای جان باخته اند که ۴۷ نفر بیشتر از آمار سال ۲۰۱۸ است.

بر همین اساس آمار تعداد مرگ های ناشی از تصادف در نیوساوت ولز در سال گذشته ۳۵۲ مورد بوده که بالاترین تعداد در میان ایالت های استرالیا است.

آمار مرگ های نشای از تصادف های جاده ای نیوساوت ولز در سال ۲۰۱۸، ۳۴۶ مورد بوده است.

البته با توجه به آنکه نیوساوت ولز بیشترین جمعیت استرالیا را در خود جای داده در مورد تعداد کشته ها به ازای جمعیت باید بازبینی انجام شود.

برهمین اساس در ویکتوریا نیز در سال گذشته ۲۱۷ نفر در تصادف های جاده ای جان باخته اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ به میزان ۹ درصد کاهش داشته است.

تعداد کشته‎های تصادف های رانندگی در استرالیای غربی در سال گذشته ۱۶۴ نفر بوده است.

بیشترن رشد در خصوص مرگ های ناشی از تصادف خودرو در استرالیا متعلق به استرالیای جنوبی است که در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ به میزان ۴۰ درصد رشد داشته و به ۱۱۳ مورد رسیده است.

بر اساس جدول ارائه شده از سوی شرکت بیمه فیندر لیست رفتارهای پرخطر در هنگام رانندگی و درصد تکرار آنها به شرح زیر است:

منبع: ۹ نیوز

 


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه