وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » بحران در سرویس اورژانس ویکتوریا؛ ۷۰ درصد تماس‌ها دیر پاسخ داده می‌شود

تاریخ انتشار : 1400/10/22 - 2:48

بحران در سرویس اورژانس ویکتوریا؛ ۷۰ درصد تماس‌ها دیر پاسخ داده می‌شود

صدای استرالیا- با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت ویکتوریا، سرویس اورژانس این ایالت دوباره درگیر بحران شده است.


صدای استرالیا- با افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت ویکتوریا، سرویس اورژانس این ایالت دوباره درگیر بحران شده است.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که سرویس اورژانس ایالت ویکتوریا حداقل ۷ تماس از ۱۰ تماس دریافتی را در برخی از شیفت‌های کاری به موقع جواب نداده و گمان می‌رود که مواردی از مرگ یا آسیب جدی بیش از ده نفر در ماه‌های گذشته، مربوط به تاخیر در پاسخگویی با خدمات اورژانس (۰۰۰) بوده باشد.

مطابق با معیارهای سازمان اورژانس، باید ۹۰ درصد از تماس‌هایی که با شماره ۰۰۰ برقرار می‌شود، در کمتر از ۵ ثانیه پاسخ داده شود.

اما شواهد حاکی است که به دلیل کمبود درازمدت نیروی انسانی و جهش تقاضا به دلیل شیوع بیماری کووید، در هفته‌های اخیر و در برخی از شیفت‌های کاری، کمتر از ۳۰ درصد تماس‌ها در زمان مقتضی پاسخ داده شده است.

هشت منبع آگاه در نهادهای خدمات اورژانس ویکتوریا که درباره عملیات واحد نهاد ارتباطات خدمات اورژانس اطلاعات کافی دارند نیز تایید کرده‌اند که شهروندان ویکتوریایی، در دوره‌های پر تقاضا و شلوغ دسامبر و ژانویه، گاه تا بیش از ۵ دقیقه برای برقراری تماس‌ و درخواست آمبولانس معطل شده‌اند.

یک پاسخگوی باتجربه تماس‌های اورژانس در این زمینه گفت: وقتی تماس‌گیرنده به دلیل فقدان نیروی پاسخگو، پشت خط معطل نگه داشته می‌شود، عملا با زندگی افراد بازی می‌شود.

این درحالی است که در ماه‌های اخیر مواردی از آسیب یا مرگ و میر رخ داده که گمان می‌رود دلیل آن، تاخیر در پاسخگویی به تماس‌های مربوط به درخواست آمبولانس بوده است.

در ماه اکتبر، نیک پاناجیوتوپولوس، پدر سه فرزند از اهالی ملبورن درگذشت، در حالی که خانواده‌اش به مدت ۱۵ دقیقه، برای درخواست آمبولانس پشت خط معطل مانده بودند. این مساله موجب خشم عمومی شد و دولت اندروز قول داد که در نهاد ارتباطات خدمات اورژانس تحول ایجاد کند. اما با افزایش تماس‌ها با شماره ۰۰۰ پس از کریسمس به دلیل شیوع کووید، در کنار آن، بیمار و ایزوله شدن نیروی انسانی این سازمان و تاخیر در استخدام و آموزش نیروهای جدید، نشان داد که این سازمان در ایجاد نیروی کار پایدار در مواقع بحرانی ناتوان بوده است.

منبع: روزنامه د ایج


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه