وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » با پیگیری‌های دولت استرالیا، فوتبالیست بحرینی آزاد شد

تاریخ انتشار : 1397/11/23 - 12:36

با پیگیری‌های دولت استرالیا، فوتبالیست بحرینی آزاد شد

صدای استرالیا - با پیگیری‌های دولت استرالیا و تلاش اتحادیه‌های فوتبال و شخصیت‌های نامی حکیم عریبی، فوتبالیست بحرینی، در تایلند از زندان آزاد شد.


صدای استرالیا – با پیگیری‌های دولت استرالیا و تلاش اتحادیه‌های فوتبال و شخصیت‌های نامی حکیم عریبی، فوتبالیست بحرینی، در تایلند از زندان آزاد شد. عریبی دو ماه و نیم پیش به درخواست بحرین در بانکوک بازداشت شده بود. تایلند این فوتبالیست را به بحرین بازنمی‌گرداند.

تایلند روز دوشنبه ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه) حکیم عریبی، فوتبالیست بحرینی را که به خواست پلیس بین‌الملل دوماه ونیم پیش در بانکوک بازداشت شده بود، از زندان آزاد کرد. این فوتبالیست ۲۵ ساله در ابتدا قرار بود به بحرین تحویل داده شود.

دادستان کل تایلند اعلام کرد که مقامات این کشور از ادامه بازداشت حکیم عریبی و استرداد او به بحرین صرفنظر کرده‌اند و این فوتبالیست می‌تواند زندان را ترک کند. به گفته مسئولان قضایی تایلند، بحرین تقاضای استرداد حکیم عریبی را پس گرفته است.

عریبی در استرالیا به عنوان پناهنده سیاسی پذیرفته شده است. این فوتبالیست که  در استرالیا برای باشگاه پاسکو ویل ملبورن بازی می‌کند برای گذراندن ماه عسل با همسرش به تایلند سفر کرده بود.

بازداشت در فرودگاه

عریبی در سال ۲۰۱۴ از بحرین به استرالیا گریخت و از این کشور تقاضای پناهندگی کرد. او می‌گوید که در بحرین تحت پیگرد پلیس قرار داشته و در دوران بازداشت در این کشور مورد آزاد و اذیت و شکنجه قرار گرفته است.

به درخواست بحرین عریبی بلافاصله پس از ورود به تایلند در فرودگاه بانکوک بازداشت شد. مقامات بحرینی این فوتبالیست را به مشارکت در تخریب یک کلانتری در جریان تظاهرات بهار عربی در سال ۲۰۱۱ متهم می‌کند.

عریبی به طور غیابی در دادگاه بحرین به ده سال زندان محکوم شد. او که از منتقدان رژیم بحرین است اتهامات علیه خود را رد می‌کند و می‌گوید که برپایی دادگاه با انگیزه سیاسی بوده است. به گفته عریبی او در زمان تخریب کلانتری در یک مسابقه فوتبال مشغول بازی بوده است.

اعتراض و همبستگی بین‌المللی

بازداشت عریبی موجی از انتقادها را برانگیخت. اتحادیه جهانی فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک خواستار آزادی او شدند.

در پی اعتراض‌های وسیع به بازداشت عریبی، وزیر امور خارجه تایلند چند روز پیش با سفر به بحرین با مقامات این کشور دیدار وگفت‌وگو کرد.

بسیاری از فوتبالیست‌های حرفه‌ای امروز و پیشین جهان مانند گری لینکر، فوتبالیست مشهور بریتانیایی دهه ۱۹۸۰، و جورجیو چلینی، کاپیتان تیم ملی ایتالیا، از عریبی حمایت کرده‌اند.

منبع: دویچه وله


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه