وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » با هدف دفع تهدید چین؛ استرالیا، آمریکا و ژاپن راهبرد مشترک دفاع هوایی را معرفی می‌کنند

تاریخ انتشار : 1403/01/23 - 11:07

با هدف دفع تهدید چین؛ استرالیا، آمریکا و ژاپن راهبرد مشترک دفاع هوایی را معرفی می‌کنند

صدای استرالیا– جو بایدن امروز اعلام کرد که استرالیا، ایالات متحده و ژاپن راهبرد مشترک دفاع هوایی جدیدی را معرفی […]

با هدف دفع تهدید چین؛ استرالیا، آمریکا و ژاپن راهبرد مشترک دفاع هوایی را معرفی می‌کنند

صدای استرالیا– جو بایدن امروز اعلام کرد که استرالیا، ایالات متحده و ژاپن راهبرد مشترک دفاع هوایی جدیدی را معرفی می‌کنند.

این همکاری که در جریان کنفرانس مشترکی بین بایدن و کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در کاخ سفید اعلام شد، روابط نظامی بین این سه کشور را با هدف تقویت بازدارندگی در برابر چین، نزدیک‌تر می‌کند.

در بیانیه مشترک بایدن و کیشیدا آمده است: «امروز ما چشم انداز همکاری روی معماری شبکه‌ای دفاع هوایی بین ایالات متحده، ژاپن و استرالیا را به منظور مقابله با تهدیدات روزافزون هوایی و موشکی اعلام می‌کنیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما شیوه‌های تقویت همکاری، از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات دفاع موشکی را برای مقابله با تهدیدات هوایی و موشکی رو به رشد بررسی خواهیم کرد.»

هدف از این مشارکت، تقویت همکاری دفاعی و امنیتی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام در زمانی است که چین به طور فزاینده‌ای در منطقه در حال قدرت گرفتن است.

جزییات سیستم‌های دفاع هوایی هنوز منتشر نشده است. اما اوایل سال جاری، مقامات استرالیا و ژاپن مذاکراتی درباره آزمایش‌های موشکی انجام دادند.

بایدن و کیشیدا همچنین اعلام کردند که ائتلاف AUKUS که بین استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا تشکیل شده، همکاری با ژاپن به عنوان شریک فناوری را مدنظر قرار می‌دهد. 

این امر بر اساس محور دوم پیمان سه ملتی صورت می‌گیرد و شامل به اشتراک گذاری و توسعه فناوری‌های نظامی پیشرفته، از جمله موشک‌های مافوق صوت، امکانات زیردریایی و هوش مصنوعی می‌شود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه