وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » با سبقت از سیدنی، ملبورن پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/10/20 - 7:36

با سبقت از سیدنی، ملبورن پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا می‌شود

صدای استرالیا - براساس داده‌های جدید مرکز جمعیت دولت فدرال استرالیا، پیش‌بینی می‌شود ملبورن طی آینده با سبقت گرفتن از سیدنی به پرجمعیت‌ترین شهر این کشور تبدیل شود.


صدای استرالیا – براساس داده‌های جدید مرکز جمعیت دولت فدرال استرالیا، پیش‌بینی می‌شود ملبورن طی یک دهه آینده با سبقت گرفتن از سیدنی به پرجمعیت‌ترین شهر این کشور تبدیل شود.

براین اساس، حتی با وجود اینکه پایتخت ایالت ویکتوریا از مهاجرت شدید ناشی از پاندمی کووید رنج می‌برد اما جمعیت ملبورن تا سال ۳۲-۲۰۳۱ از سیدنی پیشی خواهد گرفت.

قبل از پاندمی کووید، پایتخت ویکتوریا در مسیری قرار داشت که در سال ۲۰۲۶ از سیدنی پیشی بگیرد اما قرنطینه‌های ناشی از کووید در این شهر منجر به کاهش ۱.۶ درصدی جمعیت آن شد و اوضاع را به عقب برگرداند.

براساس این گزارش، ویکتوریا سهمی ۳۴ درصدی از میانگین سالانه مهاجرت خارجی استرالیا را طی یک دهه آینده خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود که یک افزایش طبیعی ثابت به دلیل بیشتر بودن تعداد تولد نسبت به مرگ‌ومیر، جمعیت ملبورن را به طور متوسط ۱۹۰۱ نفر در هفته طی یک دهه آینده افزایش دهد. همچنین انتظار می‌رود که جمعیت سیدنی به رشد خود ادامه دهد اما با کندی بیشتر و به میزان ۱.۲ درصد در سال.

انتظار می رود تا ۲۰۳۳- ۲۰۳۲، جمعیت سیدنی به شش میلیون و ۶۰ هزار نفر و جمعیت ملبورن به شش میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برسد. با این حال تا آن سال نیو ساوت ولز با ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا باقی خواهد ماند و جمعیت ویکتوریا نیز به هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

مارک مک‌کریندل جمعیت‌شناس گفت: این نخستین باری نیست که سیدنی عنوان پرجمعیت‌ترین شهر استرالیا را از دست می‌دهد. در نتیجه تب طلا و تا دهه ۱۸۹۰، ملبورن بزرگترین شهر استرالیا بود اما در آن زمان، ملبورن یک نمایش جانبی برای رشد ویکتوریا بود به طوری که از هر چهار ویکتوریایی فقط یک نفر در ملبورن زندگی می‌کرد اما امروزه از هر چهار ویکتوریایی، سه نفر ملبورن را خانه خود می‌دانند.

در همین حال انتظار می‌رود که کوئینزلند همچنان به افزایش جمعیت خود ادامه دهد و به روندی که در پاندمی دیده شد ادامه دهد، زمانی که ۴۰ هزار نفر به این ایالت نقل مکان کردند. انتظار می‌رود که جمعیت این ایالت تا سال ۳۳-۲۰۳۲ یک میلیون دیگر افزایش یابد.

براساس این گزارش در مجموع جمعیت استرالیا احتمالا تا سال ۳۳-۲۰۳۲ به ۳۰ میلیون نفر و تا سال ۶۱-۲۰۶۰ به ۳۹ میلیون نفر خواهد رسید.

نرخ‌های باروری استرالیا از زمانی که در طول پاندمی کووید به پایین‌ترین حد خود رسید، دوباره افزایش یافته است. براساس جدیدترین داده‌ها، نرخ تولد نوزادان به ازای هر زن از ۱.۵۸ به ۱.۶۶ در سال ۲۲-۲۰۲۱ افزایش یافت.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه