وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » با تائید پادشاه چارلز، فرماندار کل بعدی استرالیا انتخاب شد

تاریخ انتشار : 1403/01/15 - 3:03

با تائید پادشاه چارلز، فرماندار کل بعدی استرالیا انتخاب شد

صدای استرالیا – کاخ باکینگهام اعلام کرد که پادشاه چارلز با توصیه نخست وزیر استرالیا فرماندار کل بعدی این کشور را انتخاب کرد.


صدای استرالیا – کاخ باکینگهام اعلام کرد که پادشاه چارلز با توصیه نخست وزیر استرالیا فرماندار کل بعدی این کشور را انتخاب کرد.

سامانتا موستین که یک زن موفق در عرصه کسب و کار به شمار می‌رود به عنوان فرماندار کل بعدی استرالیا انتخاب شده است.

فرماندار کل نماینده‌ پادشاه در استرالیا است و مجموعه‌ای از وظایف قانونی و تشریفاتی را بر عهده دارد، از جمله فرماندهی کل نیروهای دفاعی استرالیا، که این نقش پنج سال به طول می‌انجامد.

خانم موستین که سابقه‌ درخشانی در سمت‌های اجرایی در دنیای ورزش، هنر، برابری جنسیتی و همچنین تجارت دارد، در تاریخ یکم جولای با سوگند یاد کردن جانشین دیوید هرلی خواهد شد.

کاخ باکینگهام در اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که پادشاه با توصیه‌ آقای آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا با خوشحالی انتصاب خانم سامانتا موستین را به عنوان فرماندار کل منتخب کشور مشترک المنافع استرالیا تأیید کرده‌ است.

سامانتا موستین اولین زنی بود که به ریاست کمیسیون لیگ فوتبال استرالیا (AFL) که نهاد حاکم بر این ورزش است، منصوب شد. او در طول مدت حضورش در این کمیسیون، از حضور زنان در تمام سطوح این ورزش حمایت کرد.

وی در سال ۲۰۲۱ به پاس خدمات ارزشمند به تجارت، پایداری و جامعه، نشان استرالیا را دریافت کرد و از اعضای بنیانگذار و رئیس گروه اقدام اقلیمی زنان «یک میلیون زن» بود.

در حال حاضر، او ریاست کارگروه برابری اقتصادی زنان دولت فدرال استرالیا را بر عهده دارد و همچنین در هیئت مدیره شرکت تئاتر سیدنی عضویت داشته و ریاست موزه استرالیا را بر عهده دارد.

منبع: روزنامه ایج


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه