وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » با بنتلی آشنا شوید: سگ کوچولویی که حال مسافران و کارمندان را خوب می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/02/11 - 7:03

با بنتلی آشنا شوید: سگ کوچولویی که حال مسافران و کارمندان را خوب می‌کند

صدای استرالیا- کارکنان حمل و نقل نیوساوت‌ولز، همکاری جدید و چهارپا دارند که کمک می‌کند تا سلامت روان آنها و مسافران حفظ شود.


صدای استرالیا- کارکنان حمل و نقل نیوساوت‌ولز، همکاری جدید و چهارپا دارند که کمک می‌کند تا سلامت روان آنها و مسافران حفظ شود.

بنتلی، که سگی ۱۸ ماهه از نژاد خالص پودل مینیاتوری است، نخستین سگ دستیار سلامت روان است که در خطوط راه‌آهن نیوساوت‌ولز کار می‌کند.

این توله سگ کوچولو، یک سگ دستیار سلامت روان تایید شده است که در حال حاضر در خط قطار بلومانتینز مشغول به کار شده و به کارکنان و مسافران قطار کمک می‌کند.

ماجرا از آنجا شروع شد که جنت اوونز، صاحب این سگ، وقتی بنتلی کوچک بود و نمی‌شد آن را در خانه تنها گذاشت، بنتلی را با خود سر کار آورد.

یکی از همکاران خانم اوونز که از مشکل اضطراب رنج می‌برد، سر کار آمد و بنتلی بلافاصله پیش او رفت و او نیز مشغول نوازش بنتلی شد. این فرد بعدا گفت که نوازش بنتلی موجب کاهش استرس او شده است.

از آن به بعد، بنتلی تحت آموزش‌های خاص قرار گرفت و تبدیل به سگ حمایتگر شد.

به گفته دیل مریک، مدیر ارشد عملیات راه‌آهن نیوساوت‌ولز، کارکنان سرویس‌های حمل و نقل در معرض حوادث آسیب‌زا مانند مشاهده تصادفات و مرگ و میر قرار دارند و به حمایت روانی نیاز پیدا می‌کنند.

یکی از این افراد، آلیشیا نیسن، راننده قطار نیوکسل است که مرد جوانی جلوی قطار او پرید و خودکشی کرد. این ماجرا موجب شد که آلیشیا به اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) مبتلا شود تا جایی که دیگر نمی‌توانست سوار قطار شود.

او می‌گوید: نخستین باری که دوباره برای رفتن به محل کار سوار قطار شدم، حالم بسیار بد بود؛ اما بنتلی آرامم کرد. او به من کمک کرد که دوباره  بتوانم سوار قطار شوم.

به گفته اوونز، بنتلی به افراد امکان می‌دهد که درباره اتفاقی که برای‌شان افتاده صحبت کنند.

وی می‌افزاید: بنتلی کسی را قضاوت نمی‌کند و به همه مشکلات افراد گوش می‌کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه