وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » باک‌تان را پر کنید؛ افزایش مضاعف قیمت بنزین در راه است

تاریخ انتشار : 1401/06/24 - 5:54

باک‌تان را پر کنید؛ افزایش مضاعف قیمت بنزین در راه است

صدای استرالیا– خودرو سواران در استرالیا بهتر است پیش از افزایش مضاعف قیمت بنزین، باک‌های خود را پرکنند. قیمت بنزین […]

باک‌تان را پر کنید؛ افزایش مضاعف قیمت بنزین در راه است

صدای استرالیا– خودرو سواران در استرالیا بهتر است پیش از افزایش مضاعف قیمت بنزین، باک‌های خود را پرکنند.

قیمت بنزین در پایتخت‌های استرالیا در حال حاضر به طور میانگین ۱٫۶۰ دلار در هر لیتر است؛ اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در هفته‌های آینده این قیمت به بیش از ۲ دلار در هر لیتر برسد.

اولین دلیل این است که تخفیف موقت ۵۰ درصدی که دولت بر مالیات غیر مستقیم سوخت اعمال کرده بود، روز ۳۰ سپتامبر لغو خواهد شد و به این ترتیب ۲۵ سنت در هر لیتر به قیمت بنزین افزوده می‌شود.

از سوی دیگر، بنا به اعلام شبکه مصرف‌کنندگان One Big Switch، بنزین هم اکنون در پایین چرخه قیمت خود قرار دارد و در ماه آینده باز به بالاترین سطح خود خواهد رسید.

این شبکه پیش‌بینی کرده که با ترکیب چرخه قیمت و مالیات بر سوخت، حدود ۶۰ سنت در هر لیتر به قیمت بنزین افزوده خواهد شد.

روند افزایش منظم چرخه قیمت از هم اکنون در برخی از پمپ بنزین‌های سیدنی قابل مشاهده است و قیمت‌ها تا ۱٫۹۵ دلار در هر لیتر هم رسیده است.

به گفته One Big Switch فروشندگان بنزین نیز هم اکنون باید دو تصمیم کلیدی بگیرند که بر میزان فشار وارده بر خودروسواران در هفته‌های آینده تاثیر می‌گذارد.

تصمیم اول این است که قیمت‌ها را در روند عادی چرخه افزایش، به طور تدریجی قیمت بالا ببرند. یا اینکه صبر کنند و قیمت‌ها را یکباره افزایش دهند و تقصیر آن را هم به گردن دولت بیندازند.

این شبکه می‌گوید: از سوی دیگر، آنها می‌توانند از جهش معمول چرخه قیمت خودداری کنند و قیمت‌ها را یک‌باره افزایش دهند و سرزنش این افزایش بزرگ را متوجه دولت فدرال کنند.

زمانی که مالیات برداشته شد، به ما گفتند که صبور باشیم، زیرا دو تا شش هفته طول می‌کشد تا سوخت ارزان‌تر شروع به جریان کند. گیبسون گفت: افزایش قیمت هر لیتر سنت دوباره به آن اضافه خواهد شد.

خرده فروشان بنزین همچنین باید تصمیم بگیرند که چه زمانی مالیات غیر مستقیم را به قیمت‌های خود بیفزایند؛ زیرا مخازن آنها هم اکنون جاوی مقادیری بنزین است که به طور عمده و با قیمت پایین‌تر خریداری کرده‌اند.

بنابراین در هفته‌های اول، قیمت‌ها بر اساس تصمیمات فروشندگان ممکن است متفاوت باشد و با مقایسه قیمت‌ها، می‌تواند بنزین ارزان‌تری خریداری کرد.

دولت فدرال از کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) خواسته است که بر روند افزایش قیمت بنزین در ماه آینده نظارت کند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه