وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » بانک مرکزی استرالیا نرخ تورم دسامبر را ۷ درصد برآورد کرد

تاریخ انتشار : 1401/04/01 - 8:58

بانک مرکزی استرالیا نرخ تورم دسامبر را ۷ درصد برآورد کرد

صدای استرالیا– رییس کل بانک مرکزی استرالیا پیش‌بینی کرد که تورم در استرالیا امسال به ۷ درصد خواهد رسید. فیلیپ […]

چسبیدن قیمت‌ها به سقف؛ بانک مرکزی استرالیا نرخ تورم دسامبر را 7 درصد برآورد کرد

صدای استرالیا– رییس کل بانک مرکزی استرالیا پیش‌بینی کرد که تورم در استرالیا امسال به ۷ درصد خواهد رسید.

فیلیپ لوو که صبح سه‌شنبه در اتاق بازرگانی آمریکا در استرالیا سخنرانی می‌کرد، گفت که به اعتقاد هیات مدیره این بانک، قبلا پیش‌بینی کرده بود که امسال حداکثر تورم ۶ درصد خواهد بود؛ اما از اوایل ماه می و با شروع رشد قیمت بنزین، برآوردها نرخ تورم بالاتری را نشان می‌دهد.

به این ترتیب بنا به برآوردهای بانک مرکزی، نرخ تورم که هم اکنون ۵٫۱ درصد است، در فصل منتهی به ماه دسامبر به اوج ۷ درصدی خود خواهد رسید.

وی ضمن اعلام این پیش‌بینی که از اوایل سال آینده، تورم رو به کاهش خواهد گذاشت، گفت که دو سه سالی تا بازگشت به وضعیت طبیعی و تورم ۲ تا ۳ درصدی طول خواهد کشید.

رییس کل بانک مرکزی، چند عامل را برای کاهش تدریجی نرخ تورم در ماه‌های آینده برشمرد که عبارتند از کاهش اختلالات زنجیره تامین ناشی از همه‌گیری کرونا، اجرای سیاست‌های سختگیرانه پولی و افت طبیعی قیمت برخی از کالاها.

لوو همچنین افزود که تورم عمدتا به مسایل درونی استرالیا مربوط است نه به عوامل بین‌المللی. پس از همه‌گیری کرونا و با شروع روند بازیابی اقتصادی، بازار ما برای پاسخ به تقاضا مورد امتحان قرار گرفته که این مساله به ویژه در بازار نیروی کار مشهود است. کمبود نیروی انسانی موجب شده که شرکت‌ها توان کار و توسعه نداشته باشند.

جیم چالمرز، وزیر خزانه‌داری فدرال نیز پس از لوو، با تشکر از رییس بانک مرکزی به دلیل صراحت بیان و صداقت‌اش، تورم را چالش مهم استرالیا خواند و گفت: سر به فلک گذاشتن قیمت کالاها و خدمات و مواد اولیه موجب شده که زندگی هم برای شهروندان و هم برای صنایع استرالیا بسیار دشوار شود.

رییس کل بانک مرکزی همچنین تایید کرد که در مسیر کاهش نرخ تورم به ۲ تا ۳ درصد افزایش دوباره نرخ بهره قطعا رخ خواهد داد.

وی افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم که یک تعدیل مثبت ۵۰ واحد درصدی در نرخ بهره اعمال کنیم.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه