وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » بالاترین سرانه ابتلا به کرونا در جهان؛ روزانه ۴۰ نفر در استرالیا می‌میرند

تاریخ انتشار : 1401/02/27 - 6:59

بالاترین سرانه ابتلا به کرونا در جهان؛ روزانه ۴۰ نفر در استرالیا می‌میرند

صدای استرالیا - استرالیا بالاترین نرخ سرانه ابتلا به کووید-۱۹ را در جهان دارد و روزانه حدود ۴۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.


صدای استرالیا – استرالیا بالاترین نرخ سرانه ابتلا به کووید-۱۹ را در جهان دارد و روزانه حدود ۴۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

مقام‌های بهداشتی استرالیا نگران هستند که پاندمی کووید-۱۹ از دستورکار ملی خارج شده باشد.

از ابتدای پاندمی تاکنون حدود ۷۸۰۰ استرالیایی بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، با این حال جین مک‌کردی نویسنده حوزه علم و سلامت می‌گوید: ما صحبت درباره بزرگترین چالشی که سیستم بهداشتی ما تاکنون با آن روبرو بوده است را تقریبا متوقف کرده‌ایم.

وی در مجله پزشکی اینسایت استرالیا نوشت: هفته گذشته استرالیا حدود ۳۵۰ هزار مورد فعال ابتلا به کرونا داشت و تا پایان دسامبر کمی بیش از ۴۰۰ هزار استرالیایی به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

تعداد کل استرالیایی‌هایی که تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به بیش از شش میلیون و ۴۵۰ هزار نفر رسیده است.

اگرچه به دلیل نرخ بالای پوشش واکسیناسیون، کووید-۱۹ حالا بسیار کمتر در مقایسه با شروع پاندمی مرگبار است اما با این حال هنوز هم روزانه ده‌ها نفر به دلیل ابتلا به این بیماری می‌میرند.

مک‌کردی گفت: کاهش مرگ‌ومیر بدون شک یکی از عوامل از دست دادن علاقه ما نسبت به کووید-۱۹ است اما فکر می‌کنم دلیل قانع‌کننده‌تر این است که همه ما واقعا خسته شده‌ایم.

تری اسلوین مدیرعامل انجمن بهداشت عمومی استرالیا گفت: کووید-۱۹ تلفات زیادی را بر کارکنان بهداشتی خط مقدم وارد کرده است. پس از دو سال آماده‌باش، فرو رفتن در انزوا و خارج شدن از آن، نگاه کردن به سرفه‌های مردم و تمیز کردن دست‌هایمان، دیگر انرژی نداریم. اگرچه بی‌تفاوتی ما می‌تواند عواقبی را در دنیای واقعی داشته باشد.

دکتر کریس موی نایب رئیس انجمن پزشکی استرالیا گفت: ترکیبی از خستگی و از خود راضی بودن باعث شده است که ویروس از کانون توجه ملی دور شود. فکر می‌کنم، پس از انتخابات، باید دوباره روی این موضوع تمرکز کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم بهداشت در تلاش است تا به هزاران استرالیایی که از کووید طولانی رنج می‌برند کمک کند، گفت: فکر می‌کنم کووید طولانی موضوع مهمی است که هنوز جامعه آن را به رسمیت نشناخته است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه