وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » باز شدن مرزهای استرالیا؛ با این واکسن‌ها می‌توانید وارد شوید

تاریخ انتشار : 1400/11/19 - 3:41

باز شدن مرزهای استرالیا؛ با این واکسن‌ها می‌توانید وارد شوید

صدای استرالیا- با آغاز شمارش معکوس برای باز شدن مرزهای استرالیا به روی همگان، برای نخستین بار از سال 2020 به بعد، حالا بسیاری مردم برای سفر به استرالیا برنامه‌ریزی می‌کنند.

وزیر بهداشت استرالیا: واکسن مدرنا تا دو هفته آینده تایید می‌شود

صدای استرالیا- با آغاز شمارش معکوس برای باز شدن مرزهای استرالیا به روی همگان، برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ به بعد، حالا بسیاری مردم برای سفر به استرالیا برنامه‌ریزی می‌کنند. تنها قانونی که این بار تفاوت کرده، این است که باید در برابر کووید-۱۹ کاملا واکسینه شده باشید.

واکسن‌هایی که در کشورهای دیگر تزریق می‌شود، گاهی کاملا با واکسن‌های مورد استفاده در استرالیا متفاوت است، اما فقط واکسن‌های مشخصی از سوی سازکان کالاهای دارویی برای ورود به استرالیا مورد تایید است.

در ادامه به مقررات مرتبط با واکسیناسیون برای سفر به استرالیا می‌پردازیم.

واکسن‌های مورد تایید

برای دریافت اجازه ورود به استرالیا بدون نیاز به قرنطینه، در ایالت‌هایی که مسافران را بدون قرنطینه می‌پذیرند، افراد باید واکسنی زده باشند که از سوی سازمان کالاهای دارویی استرالیا مورد تایید قرار گرفته باشد.

واکسن‌هایی که برای تزریق در استرالیا مورد تایید این سازمان قرار دارند، عبارتند از فایزر، وکس‌زرویا (آسترازنکای سابق) و مدرنا.

اخیرا هم واکسن‌های نوواوکس و واکسن جانسن محصول جانسون اند جانسون مورد تایید قرار گرفته است. البته واکسن جانسن با وجود تایید، هیچ‌گاه در برنامه واکسیناسیون استرالیا قرار نگرفت.

اما همه کشورها فقط از این پنج واکسن استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل سازمان کالاهای دارویی، برخی از واکسن‌های مورد استفاده در کشورهای دیگر را نیز به عنوان واکسن مجاز برای مسافران ورودی، تایید کرده است.

از اواسط ژانویه، واکسن‌های کوروناوک محصول سینوواک چین، کوویشیلد محصول آسترازنکا، کوواکسین شرکت بهارات بیوتک هند و اسپوتنیک وی محصول موسسه تحقیقاتی گامالیا روسیه مجاز اعلام شده‌اند.

واکسن BBIBP-CorV سینوفارم چین نیز برای افراد زیر ۶۰ سالی که به استرالیا سفر می‌کنند، مورد تایید است.

آیا دو دوز واکسن کافی است؟

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا در نشست مطبوعاتی خود گفت که شرط اصلی در کنار ویزای معتبر برای ورود به استرالیا این است که افراد دو دوز واکسن‌شان را زده باشند.

قانون دولت استرالیا برای کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، در زمان اعلام نقشه راه خروج از همه‌گیری، این بود که باید کاملاً واکسینه باشند.

در حال حاضر، واکسن‌های ارائه شده به استرالیایی‌ها برای واکسینه شدن کامل نیاز به دو دوز دارند، اما استثناهایی هم وجود دارد. به عنوان مثال، شما فقط به یک دوز از واکسن جانسن نیاز دارید تا کاملاً واکسینه شده تلقی شوید و اجازه ورود به کشور را داشته باشید.

واکسن یادآور چه؟

از موریسون درباره تغییر تعریف واکسیناسیون کامل و احتمال اجباری شدن دوز یادآور واکسن برای مسافران ورودی نیز سوال شد. اما نخست‌وزیر این موضوع را رد کرد.

وی گفت: در جهان بحث‌های مختلفی درباره سه دوز واکسن در جریان است. اما افسر ارشد پزشکی استرالیا می‌گوید که دو دوز کفایت می‌کند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه