وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » بازگشت نور و رنگ به سیدنی؛ جشنواره Vivid روز ۲۳ می شروع می‌شود

تاریخ انتشار : 1401/11/27 - 3:56

بازگشت نور و رنگ به سیدنی؛ جشنواره Vivid روز ۲۳ می شروع می‌شود

صدای استرالیا– جشنواره Vivid Light قرار است در ماه می ۲۰۲۳ در سیدنی برگزار شود. جشنواره مشهور Vivid برای چهاردهمین […]

بازگشت نور و رنگ به سیدنی؛ جشنواره Vivid روز 23 می شروع می‌شود

صدای استرالیا– جشنواره Vivid Light قرار است در ماه می ۲۰۲۳ در سیدنی برگزار شود.

جشنواره مشهور Vivid برای چهاردهمین دوره روز یکشنبه ۲۶ ماه می آغاز می‌شود و قرار است از روز ۲۳ می چیدمان‌های مربوط به آن در شهر دایر شود.

سازمان‌دهندگان این جشنواره قول داده‌اند که Vivid امسال دارای جاذبه‌ها، غرفه‌های اغذیه و مکان‌های اجرای بیشتری نسبت به سال گذشته باشد.

جشنواره Vivid 2023 روز جمعه ۲۶ می از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود و به مدت ۲۳ روز تا یکشنبه ۱۸ ژوئن ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود که این جشنواره نور و رنگ، میلیون‌ها بیننده را به خود جلب کند.

بن فرانکلین، وزیر گردشگری نیوساوت ولز گفت: جشنوارهVivid  سیدنی سال گذشته با حضور بیش از ۲٫۵ میلیون نفر برگزار شد و ۱۱۹ میلیون دلار به اقتصاد ایالت تزریق کرد. 

وی افزود: با بازگشایی کامل مرزهای بین‌المللی، پیش‌بینی می‌کنیم که جشنواره امسال بزرگترین و بهترین جشنواره ما باشد.

جشنواره مذکور در سراسر منطقه مرکز تجاری سیدنی برگزار می‌شود و علاوه بر نصب چیدمان آن در مناطق مختلف، ساختمان‌های نمادین سیدنی مانند اپراهاوس، پل هاربر و موزه هنرهای معاصر به عنوان بخشی از این نمایش نور پردازی خواهند شد.

انتظار می‌رود مکان‌های بیشتری نیز نزدیک به شروع جشنواره اعلام شود.

جاذبه اصلی این جشنواره، اجرای ۴۹ برنامه نورپردازی و آتش‌بازی است که یک پیاده‌روی نوری به طول حدود ۸ کیلومتر ایجاد می‌کند. باغ گیاه‌شناسی سلطنتی نیز امسال نخستین بار در این جشنواره نورپردازی می‌شود.

امسال شاهد اجرای برنامه Vivid food هم خواهیم بود. در این برنامه، رستوران‌هایی برای نمایش فرهنگ آشپزی در شهر ایجاد می‌شود.

همچنین قرار است آثار هنری برجسته شامل پروژه Barerarerungar توسط هنرمند بومی ماری کلارک  و جدیدترین هنر چیدمان جن لوین با عنوان «آخرین اقیانوس» در موزه هنرهای معاصر نمایش داده شود.

برنامه کامل Vivid Sydney 2023 در اواسط ماه مارس اعلام می شود و می‌توانید اطلاعات بیشتر را در وب سایت جشنواره (http://vividsydney.com/) مشاهده کنید.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , جشن ها و رویدادها , فرهنگی
ارسال دیدگاه