وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » اگر از رمز این سکه سردرآورید، دولت استرالیا شما را استخدام می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/06/11 - 4:56

اگر از رمز این سکه سردرآورید، دولت استرالیا شما را استخدام می‌کند

صدای استرالیا - مهارت‌های جاسوسی شما می‌تواند با یک سکه جدید ۵۰ سنتی که با پیام‌های مخفی و رمزگذاری شده پوشیده شده است، مورد آزمایش قرار بگیرد.

اگر از رمز این سکه سردرآورید، دولت استرالیا شما را استخدام می‌کند

صدای استرالیا – مهارت‌های جاسوسی شما می‌تواند با یک سکه جدید ۵۰ سنتی که با پیام‌های مخفی و رمزگذاری شده پوشیده شده است، مورد آزمایش قرار بگیرد  و در صورت موفقیت این شانس را خواهید داشت تا به استخدام دولت استرالیا درآیید.

این سکه یادبود با تعداد محدود روز پنجشنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس آژانس امنیت سایبری اطلاعات خارجی، اداره سیگنال‌های استرالیا (ASD) منتشر شد.

در حالی که این سکه برای استفاده عمومی در نظر گرفته نشده است، ۵۰ هزار سکه ویژه برای خرید از ضرابخانه سلطنتی استرالیا در دسترس خواهد بود که هر کدام دارای چهار سطح از پیام‌های رمزگذاری شده برای شکسته شدن هستند.

نکته جالب اینجاست که این سکه‌ها هدف بزرگتری از حل کردن یک معمای سرگرم‌کننده را دنبال می‌کنند.

خانم راشل نوبل مدیرکل ASD گفت: افرادی که این رمزها را بشکنند، می‌توانند در موقعیت خوبی برای استخدام در ASD قرار بگیرند و اگر کسی از هر چهار سطح کدنویسی روی سکه عبور کند، ممکن است بتواند برای شغلی در اداره سیگنال‌های استرالیا درخواست بدهد.

 

این نخستین باری نیست که یک سازمان دولتی معمولا مخفی راهی بسیار عمومی را برای استخدام کارمندان جدید خود انتخاب می‌کند. در سال ۲۰۱۷، سرویس اطلاعات مخفی استرالیا با هدف جذب نسل بعدی جاسوسان بین‌المللی استرالیا، آزمایشی آنلاین را با یک سری چالش راه‌اندازی کرد.

نوبل گفت: هیچ پیام طبقه‌بندی شده‌ای روی این سکه‌ها وجود ندارد و افرادی که این رمزها را بشکنند می‌توانند پیام‌های شگفت‌انگیز و نشاط‌آوری را کشف کنند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز

به گزارش صدای استرالیا، برای خرید این سکه می‌توانید به وب‌سایت ضرابخانه سلطنتی استرالیا مراجه کنید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :5
  • حاجي انور

    تاریخ : ۱۱ - شهریور - ۱۴۰۱

    این سکه دربرگرنده شماره (۷۵) میباشد


    پاسخ

  • Mohammed Omar

    تاریخ : ۱۲ - شهریور - ۱۴۰۱

    چند نقطه خاص در پایان حرف ها وجود دارد و این سکه شاید در دست هرکسی باشد از او محافظت شود و این سکه امکان دارد که سیگنال خاصی داشته باشد


    پاسخ

  • Faizullah Faizy

    تاریخ : ۱۳ - شهریور - ۱۴۰۱

    این سکه ها را درست مشاهده نکردم جواب اش را فعلا ارایه کرده نمیتوانم تشکر


    پاسخ

  • سید محمود اشرفی

    تاریخ : ۱۴ - شهریور - ۱۴۰۱

    در این به جز ۷۵ و۵۰ چیزی دیگری به نظرم دیه نشد یعنی ۷۵ مین سال گرد تاسیس آژانس امنیت سایبری و همچنان به نمایش گذاشتن ۵۰ سکه ضرابخانه سلطنتی استرالیا به رای فروش


    پاسخ

  • سيوان

    تاریخ : ۲۴ - شهریور - ۱۴۰۱

    این سکه بالای سر ملکه از خط بریل استفاده شده شش حرف در میاد که معنی اون کلمه راه حل کردن حلقه اول و بزرگتر متشکل از حروف رو تو پشت سکه داره


    پاسخ

ارسال دیدگاه