وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اجتماعی » اولین زن استرالیایی به عنوان فضانورد آموزش می‌بیند

تاریخ انتشار : 1401/12/18 - 5:44

اولین زن استرالیایی به عنوان فضانورد آموزش می‌بیند

صدای استرالیا - کاترین بنل پگ ماه آینده راهی آلمان خواهد شد تا نخستین زنی باشد که تحت پرچم استرالیا به عنوان یک فضانورد آموزش می‌بیند.


صدای استرالیا – کاترین بنل پگ ماه آینده راهی آلمان خواهد شد تا نخستین زنی باشد که تحت پرچم استرالیا به عنوان یک فضانورد آموزش می‌بیند.

بنل پگ به عنوان مدیر فناوری فضایی آژانس فضایی استرالیا، آموزش‌های خود را از طریق آژانس فضایی اروپا دریافت خواهد کرد.

با این آموزش، این فرد ساکن آدلاید گواهینامه آموزشی پایه را دریافت می‌کند که داشتن آن برای انجام ماموریت‌های فضایی الزامی است.

بنل پگ گفت که در طول دوران حرفه‌ای خود با زنان فوق‌العاده‌ای کار کرده اما کار با زنان در صنعت فضایی نادر بوده است. کمتر از ۲۷ درصد از کارکنان STEM (بخش‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) استرالیا زنان هستند. بدون تنوع در نیروی کار STEM در تمام اشکال آن، نمی‌توانیم خلاقیت موردنیاز برای حل مشکلات آینده را داشته باشیم. من واقعا هیجان‌زده هستم که از این فرصت استفاده کنم تا بتوانم گفت‌وگو را درباره زنان در STEM ارتقا دهم.

بنل-پگ با اشاره به اینکه از کودکی اشتیاق به فضا داشت، افزود: من در سواحل شمالی سیدنی بزرگ شدم، جایی که آسمان با ستاره‌ها در شب فوق‌العاده صاف است. همانطور که در کودکی میل سرسختانه‌ای برای ماجراجویی دارید، من نیز به سمت این ماجراجویی کشیده شدم. در طول دوره‌های شغلی‌ام در دبیرستان، از من خواسته شد که سه شغلی را که می‌خواهم بنویسم و من “فضانورد” نوشتم و از نوشتن شغل دیگری امتناع کردم.

وی که دارای دو دختر شش و چهار ساله‌ است، افزود: من دوست دارم یک پیاده‌روی فضایی با نصب تجهیزات علمی انجام دهم، شاید روزی کره ماه، چه کسی می‌داند؟

دوره آموزشی بنل پگ تا می ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت اما اینکه چه زمانی به فضا خواهد رفت، هنوز مشخص نیست.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه