وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 7 May 2024
» اجتماعی » اندازه بسته‌های پاراستامول در استرالیا کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار : 1402/02/14 - 8:56

اندازه بسته‌های پاراستامول در استرالیا کاهش می‌یابد

صدای استرالیا - براساس تصمیم نهایی جدید سازمان نظارت بر داروی استرالیا، اندازه بسته‌های پاراستامول در این کشور تا نصف کاهش می‌یابد.


صدای استرالیا – براساس تصمیم نهایی جدید سازمان نظارت بر داروی استرالیا، اندازه بسته‌های پاراستامول در این کشور تا نصف کاهش می‌یابد.

اداره کالاهای درمانی استرالیا (TGA) برنامه‌هایی را برای کاهش اندازه بسته‌های پاراستامول نهایی کرده است تا از تعداد موارد مصرف بیش از حد (اوردوز) عمدی جلوگیری کند.

براساس این برنامه، سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌های کوچک فقط مجاز به فروش حداکثر ۱۶ قرص (به جای ۲۰ قرص) هستند و داروخانه‌ها فقط مجاز به فروش ۵۰ قرص (به جای ۱۰۰ قرص) بدون نظارت یک متخصص داروساز خواهند بود.

این تغییرات از ۱ فوریه ۲۰۲۵ اعمال می‌شوند تا خرده‌فروشان زمان مناسبی برای تطابق با این تغییرات داشته باشند.

مشتریان فقط می‌توانند با نظارت یک متخصص داروساز به یک بسته ۱۰۰ قرصی دسترسی داشته باشند. همچنین این محصولات باید در بسته‌بندی بلیستر قرار بگیرند.

براساس اعلام اداره کالاهای درمانی استرالیا، حداکثر اندازه بسته‌های مختص داروخانه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

به گفته اداره کالاهای درمانی استرالیا، این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که سالانه حدود ۵۰ استرالیایی بر اثر مصرف بیش از حد پاراستامول جان خود را از دست می‌دهند. به طور متوسط ۲۵۰ نفر دیگر نیز به همین دلیل در بیمارستان بستری می‌شوند. همچنین مصرف بیش از حد عمدی در بین نوجوانان و بزرگسالان جوان در بالاترین سطح است.

به گفته اداره کالاهای درمانی استرالیا، برای به حداقل رساندن بیشتر آسیب ناشی از مصرف بیش از حد پاراستامول، خرده‌فروشان مانند سوپرمارکت‌ها تشویق می‌شوند تا فروش را به یک بسته در یک زمان محدود کنند. همچنین مصرف‌کنندگان تشویق می‌شوند که پاراستامول را در خانه خود ذخیره نکنند و پاراستامول و سایر داروها را به درستی ذخیره کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه