وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » انجماد تخمک رایگان برای زنانی که مشکل بارداری دارند

تاریخ انتشار : 1398/04/16 - 22:48

انجماد تخمک رایگان برای زنانی که مشکل بارداری دارند

صدای استرالیا – دولت ایالت نیوساوت‌ ولز قصد دارد انجاد تخمک یا آی‌وی‌اف را برای زنانی که برای باردار شدن مشکل دارند رایگان کند.

انجماد تخمک رایگان برای زنانی که مشکل بارداری دارند

صدای استرالیا – دولت ایالت نیوساوت‌ ولز قصد دارد انجاد تخمک یا آی‌وی‌اف را برای زنانی که برای باردار شدن مشکل دارند رایگان کند.

قرار است جزئیات این طرح ۴۲ میلیون دلاری روز دوشنبه از سوی وزارت بهداشت دولت نیوساوت ولز با متخصصان بیمارستان وست مید، رویال پرنس آلفرد و بیمارستان سلطنتی راندویک مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

قرار است در این جلسه پزشکان در مورد چگونگی تخصیص این مبلغ که یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت محلی در زمان انتخابات فدرال بوده، تصمیم گیری کنند.

آنها در نشست روز دوشنبه پیشنهاد خواهند داد که زنانی که کمتر از ۴۰ سال سن دارند و سطح شاخص توده بدنی (BMI) آنها زیر ۳۶ است می‌توانند برای ۲ بار بصورت رایگان خدمات آی‌وی‌اف دریافت کنند.

در صورت موافقت با این طرح، بیماران سرطانی که نیاز به شیمی درمانی دارند نیز اجازه خواهند داشت تا بصورت رایگان از خدمات آی‌وی‌اف استفاده کنند.

هر چند این طرح مطرح شده اما با این وجود مقامات هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این طرح بصورت کاملا رایگان و یا با هزینه بسیار پائین به مردم ارائه شود.

هزینه آی‌وی‌اف در سیستم بهداشت خصوصی می‌تواند تا ۱۰ هزار دلار باشد. البته روش های درمانی مقرون به صرفه تری نیز وجود دارد که در برخی کلینیک‌ها هزینه آن تا دو هزار دلار است.

نایجل لیونز، معاون وزیر بهداشت نیوساوت ولز در این رابطه گفت: ما می‌خواهیم هزینه‌ها را پائین بیاوریم اما نمی‌دانیم تا کجا می‌توانیم پیش برویم.

گفتنی است که بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ در دسترس خواهد بود.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه