وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » اقتصاد ویکتوریا در استرالیا اول شد

تاریخ انتشار : 1401/05/04 - 6:41

اقتصاد ویکتوریا در استرالیا اول شد

صدای استرالیا– اقتصاد ویکتوریا در میان ایالات و قلمروهای استرالیا بهترین عملکرد را ثبت کرد و رتبه نخست را پس […]

اقتصاد ویکتوریا در استرالیا اول شد

صدای استرالیا– اقتصاد ویکتوریا در میان ایالات و قلمروهای استرالیا بهترین عملکرد را ثبت کرد و رتبه نخست را پس از دو سال از چنگ تاسمانی درآورد.

تازه‌ترین گزارش فصلی CommSec حاکی از این است که بازار قوی شغل در ویکتوریا، عاملی بوده که این ایالت را به صدر فهرست بهترین عملکرد اقتصادی در استرالیا رسانده است.

پیش‌تر، گزارش اداره آمار استرالیا نشان داده بود که نرخ بیکاری در استرالیا به ۳٫۲ درصد رسیده که پایین‌ترین سطح در نزدیک به ۵۰ سال گذشته بوده است.

این گزارش نشان داد که ویکتوریا با ایجاد ۲۸ هزار شغل جدید در ماه ژوئن، در میان تمامی ایالات و قلمروها بالاترین رشد ایجاد شغل را داشته و رکورد ۳٫۴۵ میلیون فرصت شغلی را ثبت کرده است.

همچنین مصارف خرده‌فروشی در سه ماهه قبل نسبت به میانگین یک دهه گذشته این ایالت بالاترین در میان سایر مناطق کشور بوده است.

قلمرو پایتختی، تاسمانی و کوئینزلند از نظر عملکرد اقتصاد، با فاصله کمی از ویکتوریا به ترتیب جایگاه‌های دوم تا چهارم را در گزارش کامسک کسب کرده‌اند.

جیمز کریگ، اقتصاددان ارشد کامسک گفت: اگرچه عملکرد اقتصادی ویکتوریا در صدر قرار گرفته؛ اما نمی‌توان فاصله چندانی بین چهار اقتصاد برتر کشور قایل شد.

وی افزود: ویکتوریا در دو شاخص از ۸ شاخص اقتصادی عملکرد بهتری داشته است. اما قلمرو پایتختی و استرالیای جنوبی نیز هر کدام در دو شاخص دیگر برتر بوده‌اند. همچنین رشد سالانه کوئینزلند از میانگین ملی در تمامی ۸ شاخص مورد بررسی بالاتر بوده است.

تاسمانی در ۹ فصل گذشته، همواره رتبه اول را از نظر عملکرد اقتصادی از آن خود کرده بود.

رتبه بندی ایالات و قلمروهای استرالیا از نظر عملکرد اقتصادی به این شرح است:

۱- ویکتوریا

۲- قلمرو پایتختی

۳- تاسمانی

۴- کوئینزلند

۵- استرالیای غربی

۶- استرالیای جنوبی

۷- نیوساوت‌ولز

۸- قلمرو شمالی

 

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه