وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » اقامه نماز در محوطه دانشگاه موناش در اعتراض به کمبود فضای نمازخانه‌ها

تاریخ انتشار : 1401/05/06 - 7:54

اقامه نماز در محوطه دانشگاه موناش در اعتراض به کمبود فضای نمازخانه‌ها

صدای استرالیا- دانشجویان مسلمان که می‌گویند درخواست آنها برای اختصاص نمازخانه‌های بزرگ‌تر سال‌هاست که نادیده گرفته شده، جلوی دفتر معاونت آموزشی دانشگاه موناش مراسم نماز را برگزار کردند.


صدای استرالیا- دانشجویان مسلمان که می‌گویند درخواست آنها برای اختصاص نمازخانه‌های بزرگ‌تر سال‌هاست که نادیده گرفته شده، جلوی دفتر معاونت آموزشی دانشگاه موناش مراسم نماز را برگزار کردند.

امکانات موجود در مرکز چند دینی پردیس کلیتون دانشگاه موناش می‌تواند حداکثر هشت مرد و هشت زن را در خود جای دهد؛ در حالی که ۲۶۰ دانشجو هر هفته خواستار دسترسی به این فضا برای عبادت هستند.

کووید-۱۹ نیز موجب شده که حضور در این نمازخانه‌ها به پنج نفر در هر اتاق محدود شود.

فاطیما رامتولا، نایب رییس انجمن اسلامی دانشگاه موناش گفت که درخواست برای تخصیص نمازخانه‌های بزرگ‌تر در سال ۲۰۱۸ ارایه شده است.

وی افزود: ما جلسات و رایزنی‌های بی‌شماری در این خصوص با دانشگاه داشته‌ایم؛ اما بی فایده بوده است.

به گفته رامتولا، به او گفته شده بود که با درخواست موافقت شده، اما دانشگاه این قول را عملی نکرده و توضیحی نیز نداده است.

وی با بیان اینکه به دلیل نگهداری ضعیف، دانشجویان خودشان این نمازخانه‌ها را نظافت می‌کنند، گفت: همین دیروز متوجه شدیم که سقف نمازخانه بانوان آب پس می‌دهد و بخش از کف نمازخانه را آب گرفته است.

نمازخانه‌های دانشگاه ملبورن برای ۴۰ زن و ۱۰۰ مرد فضا دارد و دانشگاه سوین‌بورن نیز ظرفیت پذیرش ۳۰۰ مرد را دارد.

رامتولا با بیان اینکه در حق آنها بی عدالتی شده است، گفت که دانشجویان قصد دارند تا زمان پیدا شدن راهکاری برای این مشکل، به برپایی نماز در محوطه دانشگاه ادامه بدهند.

ایشکا د سیلوا، رییس انجمن دانشجویان موناش نیز با بیان اینکه پیشنهاد دانشگاه، اختصاص کلاس‌های خالی به این منظور بوده است، گفت که دانشگاه پیشنهاد مذکور را پس گرفته است.

وی با بیان معاون آموزشی دانشگاه تاکید دارد که هر عبادتگاهی که اختصاص داده می‌شود، باید چند دینی باشد، گفت: فکر می‌کنم که او به خوبی موضوع را درک نکرده است. باید دوباره موضوعات اولیه اسلام و نماز و الزامات آن را برای او توضیح بدهیم.

در همین حال، شارون پیکرینگ، نایب رییس ارشد دانشگاه موناش با بیان اینکه دانشگاه نیازهای دانشجویان مسلمان را نادیده نگرفته است، گفت: ما پس از بررسی گزینه‌های موجود، با دانشجویان جلسه‌ای برای مذاکره و تامین نیازهای آنها ترتیب خواهیم داد.

وی گفت جلسه‌ای به این منظور در هفته گذشته برقرار شده، اما هنوز گزینه مناسبی پیدا نشده است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه