وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اجتماعی » اقامت استرالیا برای قهرمان فرانسوی بوندای جانکشن

تاریخ انتشار : 1403/01/29 - 7:59

اقامت استرالیا برای قهرمان فرانسوی بوندای جانکشن

صدای استرالیا - به مرد فرانسوی که شجاعانه با «جوئل کوچی» عامل حمله با چاقو در بوندای جانکشن روبرو شد، توسط دولت فدرال استرالیا اقامت دائم اعطا خواهد شد.


صدای استرالیا – به مرد فرانسوی که شجاعانه با «جوئل کوچی» عامل حمله با چاقو در بوندای جانکشن روبرو شد، توسط دولت فدرال استرالیا اقامت دائم اعطا خواهد شد.

ویدئویی که به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی پخش شد، «دیمین گورو» را نشان می‌دهد که یک بولارد از مرکز خرید را در دست گرفته تا سعی کند کوچی را متوقف کند.

آقای گورو که به “مرد بولاردی” معروف شده، طی مصاحبه‌ای به کانال هفت گفت که وی ویزای کاری دارد که تا چند ماه دیگر منقضی می‌شود.

وکیل او، بلیندا رابینسون، گفت که به او اقامت دائم اعطا خواهد شد و فقط منتظر مدارک رسمی است که انتظار می‌رود به زودی ارائه شود.

این تنها دو روز پس از آن است که خانم رابینسون یک طومار آنلاین را راه انداخت و خواستار اعطای شهروندی استرالیا به آقای گورو شد و اقدامات او را به عنوان “عمل واقعا استرالیایی” توصیف کرد که جان انسان‌ها را نجات داد.

او گفت: «او با از خود گذشتگی خود را در خط تیراندازی و خطر قرار داد و بدون فکر کردن با یک قاتل رو‌به ‌رو شد و دست به یک عمل قهرمانانه واقعی زد.»

در همین حال نخست وزیر آنتونی آلبانیز گفت که از اعطای اقامت به گورو استقبال می‌کند.

پیتر داتون، رهبر اپوزیسیون هم گفت که از “پیشنهاد سخاوتمندانه” نخست وزیر حمایت می‌کند.

در جریان این حمله شش نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

شش زخمی از جمله یک دختر ۹ ماهه هنوز در بیمارستان بستری هستند.

گورو، کارگر ساختمانی است که به سمت خطر دوید.

در فیلم‌های موجود او را می توان دید که بولاردی را برای محافظت از خود در برابر کوچی نگه داشته و سعی دارد آن را به سمت او پرتاب کند تا به حمله پایان دهد.

گورو به کانال هفت گفت که او و دوستش «سیلاس دسپرو» بر اساس آدرنالین عمل کردند.

آقای گورو گفت: «نمی‌دانم، ما فقط فکر می‌کردیم باید کاری انجام دهیم تا او را بگیریم. شما نمی‌توانید در آن لحظه فکر کنید، این فقط آدرنالین است.»

او به یاد می‌آورد: «چشم‌های مهاجم مانند چشم‌های خالی بود… او آنجا نبود.”

گورو گفت که نمی‌شد او را برای مدت طولانی نگه داشت و از اقدامات بازرس اسکات که به دنبال مهاجم دوید و به سمت او شلیک کرد، تمجید کرد.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه