وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » افشای آزارهای مداوم جنسی و کلامی؛ زن ایرانی پناهجو، در آستانه دیپورت به نائورو قرار دارد

تاریخ انتشار : 1400/03/19 - 8:40

افشای آزارهای مداوم جنسی و کلامی؛ زن ایرانی پناهجو، در آستانه دیپورت به نائورو قرار دارد

صدای استرالیا- آخرین پناهجوی زن که به دلایل پزشکی از نائورو به ملبورن منتقل شد، حالا در خطر دیپورت شدن دوباره به نائورو است.


صدای استرالیا– آخرین پناهجوی زن که به دلایل پزشکی از نائورو به ملبورن منتقل شد، حالا در خطر دیپورت شدن دوباره به نائورو است.

الی (نام مستعار)، پناهجوی ۳۴ ساله ایرانی که به مدت شش سال در نائورو و ۲۰ ماه نیز در استرالیا تحت بازداشت بوده، قرار بود روز سوم ژوئن دیپورت شود؛ اما فعلا به دلیل شیوع کووید-۱۹ درملبورن نگهداری می‌شود.

این در حالی است که نائورو از نظر امکانات پزشکی، قادر به تامین نیازهای او نیست.

الی اکنون در برزخ به سر می‌برد؛ زیرا از یک سو، فرایند اسکان مجدد او در ایالات متحده به درازا کشیده و وزیر مهاجرت استرالیا نیز به او ویزا نداده است.

مدارک نشان می‌دهد که به وضعیت سلامتی او به خوبی رسیدگی نشده و نیازمند تداوم درمان است. او پیش‌از این برای درمان توسط متخصص به پاپوآ گینه نو و تایوان منتقل شده بود.

مدارک پزشکی الی نشان می‌دهد که وضعیت روانی او به دلیل سلامت جسمی ضعیفش تحت تاثیر قرار گرفته است.

این پناهجو به دلیل آثار روانی ناشی از خشونت خانوادگی در سال ۲۰۱۳ از ایران فرار کرده است و به دلیل نبود آزادی و شرایط محیط نگهداری، شرایط روحی‌اش وخیم‌تر شده است.

الی می‌گوید که در زمان نگهداری‌اش در نائورو در معرض آزار جنسی و کلامی قرار داشته است و به این دلیل دچار هراس بوده است. الی می‌گوید که به دلیل این آزارها همیشه لباس‌های گشاد و سیاه می‌پوشیده است.

او همچنین جست‌وجوهای بدنی تحقیر آمیز را چندین بار به مسوولان ABF گزارش کرده و در ماه می یک شکایت رسمی نیز به کمیسیون حقوق بشر استرالیا ارایه کرده است.

در هفته جاری، بیش از یکصد تن از محققان دانشگاهی، مهاجرت و پناهجویی و کارشناسان حقوق و سیاست‌های پناهجویی، نامه‌ای سرگشاده را خطاب به وزیر امور داخلی استرالیا امضا کردند و در آن نگرانی خود را از تبعات شرایط نگهداری زنان در کمپ‌های پناهجویان و پناهندگان در استرالیا ابراز داشتند.

دکتر سارا دم، از دانشکده حقوق دانشگاه فناوری سیدنی و نویسنده این نامه سرگشاده، می‌گوید که این گروه نگرانی‌های شدیدی درباره سلامت الی دارند.

منبع: گاردین – صبا واصفی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه