وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » افسران در فرودگاه‌های استرالیا می‌توانند موبایل افراد را ضبط و وارسی کنند

تاریخ انتشار : 1400/11/03 - 5:15

افسران در فرودگاه‌های استرالیا می‌توانند موبایل افراد را ضبط و وارسی کنند

صدای استرالیا- یک مرد استرالیایی که پس از بازگشت از سفر به سیدنی، به او دستور داده شده گوشی موبایل‌اش […]

افسران در فرودگاه‌های استرالیا می‌توانند موبایل افراد را ضبط و وارسی کنند

صدای استرالیا- یک مرد استرالیایی که پس از بازگشت از سفر به سیدنی، به او دستور داده شده گوشی موبایل‌اش را برای بررسی به افسران مرزی تحویل دهد، این تجربه را شوکه‌کننده خوانده است.

جیمز (که خواسته نام خانوادگی‌اش افشا نشود) و همسرش، مندی که شهروند استرالیا هستند، بعد از تعطیلات در فیجی، در حال بازگشت به سیدنی بودند که که افسری در فرودگاه، این دو را از صف بیرون می‌کشد. آن دو به اتاقی برده می‌شوند و از آنها خواسته می‌شود که گوشی‌های موبایل و گذرواژه‌های‌شان را تحویل بدهند.

به گفته جیمز، افسر مربوطه به وی گفته که این یک جست‌وجوی امنیتی تصادفی است و اگر گوشی‌های‌شان را تحویل ندهند، مجازات زندان در انتظارشان خواهد بود.

یک سخنگوی نیروهای مرزی استرالیا گفت که افسران این اختیار را دارند که در مرز، تمامی کالاها را اعم از اسناد الکترونیکی، تصاویر روی گوشی موبایل و سایر تجهیزات الکترونیکی شخصی، وارسی کنند.

گرگ بارنز، عضو کانون وکلای استرالیا می‌گوید: این قوانین بدان معناست که استرالیایی‌ها وقتی به کشور برمی‌گردند، به خوبی تحت حفاظت قرار نمی‌گیرند.

این در حالی است که دورن مرزهای استرالیا، پلیس‌های ایالتی و فدرال معمولا برای دسترسی به تجهیزات افراد، نیازمند حکم قانونی هستند.

جیمز با بیان اینکه نخستین بار است که چنین چیزی را تجربه کرده، می‌گوید: افسران گوشی‌های موبایل ما را برای بررسی به اتاق دیگری بردند و در آن لحظه به تمامی جزییات خصوصی زندگی ما، مانند عکس‌ها، حساب‌های بانکی و گذرواژه‌ها دسترسی داشتند.

یک سخنگوی وزارت امور داخلی استرالیا در این باره توضیح داد: نیروهای مرزی به منظور حفاظت از جامعه استرالیا دربرابر آسیب‌های احتمالی، از این اختیارات خود استفاده می‌کنند.

این وزارتخانه از تمامی کسانی که در این مورد سوال یا نگرانی دارند، خواسته است که موضوع را با افسران نیروی مرزی یا به وب‌سایت این وزارتخانه مطرح بکنند.

سخنگوی مذکور البته هشدار داده که هر کسی که از درخواست افسران برای تحویل دادن تجهیزات الکترونیکی‌اش امتناع کند، ممکن است برای اقدامات قانونی، به مراجع مسوول ارجاع داده شود.

از سوی دیگر، گرگ بارنز می‌گوید که افسران مرزی، باید برای دانلود یا کپی هر اطلاعاتی از روی تجهیزات شخصی دلیل موجهی داشته باشند و این دلیل را ذکر کنند.

وی می‌افزاید: البته آنها نمی‌توانند هر سندی را دانلود کنند و باید پیش از دانلود، ارتباط سند با موضوع وارسی را در نظر بگیرند.

وی تاکید می کند که استرالیایی‌ها درصورت وارد آمدن هرگونه زیان به دارایی‌ها‌ی‌شان، می‌توانند درخواست غرامت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به وب‌سایت وزارت امور داخلی (https://www.homeaffairs.gov.au/) مراجعه کنید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه