وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024
» اجتماعی » افزایش نرخ استعمال سیگار نوجوانان استرالیایی نخستین بار در ده سال اخیر 

تاریخ انتشار : 1402/03/14 - 6:31

افزایش نرخ استعمال سیگار نوجوانان استرالیایی نخستین بار در ده سال اخیر 

صدای استرالیا– نتایج تحقیق تازه شورای سرطان نشان می‌دهد که نرخ استعمال سیگار در بین نوجوانان استرالیایی، نخستین بار در […]

افزایش نرخ استعمال سیگار نوجوانان استرالیایی نخستین بار در ده سال اخیر 

صدای استرالیا– نتایج تحقیق تازه شورای سرطان نشان می‌دهد که نرخ استعمال سیگار در بین نوجوانان استرالیایی، نخستین بار در یک دهه اخیر افزایش یافته است.

این تحقیق نشان می‌دهد که میزان استعمال سیگار در بین افراد بین ۱۴ تا ۱۷ سال در چهار سال گذشته همراه با استفاده از ویپ افزایش یافته است.

سارا دورکین از شورای سرطان ویکتوریا گفت: مطالعات مشابه بین‌المللی نیز نشان می‌دهد که احتمال سیگاری شدن نوجوانانی که از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند، سه برابر است.

وی افزود: اینکه استفاده از ویپ برای جوانان تبلیغ می‌شود، واقعا آزار دهنده است.

دورکین گفت: شواهد حاکی است که استفاده از ویپ، دروازه‌ای به روی سیگاری شدن این گروه سنی باز می‌کند و این نگران کننده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این مشکل باید از چند جبهه وارد عمل شد، گفت: مارک باتلر، وزیر بهداشت، بسته اصلاحات گسترده‌ای ارایه کرده که شامل محدود کردن دسترسی به سیگار الکترونیکی و همچنین اقداماتی به منظور کاهش جذابیت و توسعه آموزش‌ها درباره تنباکوست.

یکی از مواردی که در آن بسته وجود دارد، ممنوعیت استفاده از منتول و سایر مواد افزودنی در سیگار است. زیرا این مواد باعث می‌شوند احساس مضر بودن دود در حین پایین رفتن از گلو و ریه‌ها کمتر به نظر برسد.

وی افزود: کاهش استفاده از منتول یک تصمیم واقعا خوب است، زیرا اغلب کودکان معمولاً با آن استفاده از این نوع سیگارهای طعم‌دار شروع به تجربه می‌کنند و به آن معتاد می‌شوند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه