وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » افزایش تهدید افراط‌گرایان نژادپرست در استرالیا

تاریخ انتشار : 1403/01/23 - 2:28

افزایش تهدید افراط‌گرایان نژادپرست در استرالیا

صدای استرالیا - سازمان عالی امنیت استرالیا (ASIO) هشدار داده است که در طول یک سال و نیم گذشته، فعالیت افراط‌گرایان نژادپرست و ملی‌گرا که می‌خواهند جرقه جنگ نژادی را در استرالیا بزنند، افزایش یافته است.


صدای استرالیا – سازمان عالی امنیت استرالیا (ASIO) هشدار داده است که در طول یک سال و نیم گذشته، فعالیت افراط‌گرایان نژادپرست و ملی‌گرا که می‌خواهند جرقه جنگ نژادی را در استرالیا بزنند، افزایش یافته است.

این سازمان در ارسال یک تحقیق پارلمانی در مورد افراط‌گرایی راست افراطی، گفت که افراط گرایان خشن با انگیزه‌های ایدئولوژیک حدود یک چهارم از اولویت‌های کار اداره ضد تروریسم آن را تشکیل می‌دهند.

آژانس امنیتی در گزارش خود گفت: این افراط‌گرایان به ویژه افراط‌گرایی خشونت‌آمیز ملی‌گرا و نژادپرستانه – همچنان یک تهدید است و طرفداران آن به رفتارهای توهین‌آمیز خود ادامه خواهند داد.

رئیس سازمان عالی امنیت استرالیا گفت که دیدگاه‌های افراط گرایان خشن با انگیزه‌های ایدئولوژیک همچنان ادامه دارد و طرفداران آن مسائل جدیدی را در تئوری‌های توطئه و دیدگاه‌های ضد تشکیلات خود می‌گنجانند.

به گفته وی، «در ۱۸ ماه گذشته، شاهد افزایش تعداد افراط‌گرایان خشن ناسیونالیست و نژادپرست (NRVE) بوده‌ایم که از خرابکاری حمایت می‌کنند.»

آژانس امنیت ملی اعلام کرد بسیاری از این افراد از تیراندازی کرایست‌چرچ در سال ۲۰۱۹ الهام گرفته‌اند که توسط یک استرالیایی با دیدگاه‌های نژادپرستانه و راست افراطی انجام شد.

این آژانس همچنین گفت که تهدید اصلی افراط گرایان ایدئولوژیک از سوی بازیگران به اصطلاح «گرگ تنها» – مانند استرالیایی پشت حمله کرایست چرچ – بوده و گروه‌های نژادپرست و ملی‌گرا در حال حاضر به جای برنامه‌ریزی برای حملات، بیشتر بر جذب نیرو متمرکز شده‌اند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه