وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » افزایش تقاضا برای حرفه جدیدی در استرالیا به نام مربی طلاق!

تاریخ انتشار : 1401/06/01 - 7:17

افزایش تقاضا برای حرفه جدیدی در استرالیا به نام مربی طلاق!

صدای استرالیا – اینکه از زمان شروع پاندمی کووید، تعداد استرالیایی‌هایی که درخواست طلاق می‌دهند افزایش یافته و روابط زوج‌های […]


صدای استرالیا – اینکه از زمان شروع پاندمی کووید، تعداد استرالیایی‌هایی که درخواست طلاق می‌دهند افزایش یافته و روابط زوج‌های استرالیایی تحت فشارهای مرتبط با کووید از هم پاشیده است، شاید چندان شوک‌آور نباشد اما آنچه که ممکن است تعجب‌آور باشد، ظهور یک حرفه نسبتا جدید است، مربی طلاق!

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که درخواست‌های طلاق در دو سال گذشته در دادگاه فدرال و خانواده استرالیا به بالاترین میزان طی بیش از یک دهه گذشته رسیده است.

جامعه‌شناسان می‌گویند در حالی که قرنطینه‌ها و سایر استرس‌های مرتبط با پاندمی قطعا در افزایش آمار طلاق نقش داشته‌اند، عوامل دیگری نیز در این زمینه نقش دارند.

فریدا فوزدار استاد جامعه‌شناسی دانشگاه کرتین گفت: هنجارهای اجتماعی تغییر کرده و به طور کلی در نحوه نگرش مردم به خود و روابطشان تغییر ایجاد شده است. این روزها در استرالیا خانواده و ساختارهای اجتماعی مانند گذشته حمایتی را دریافت نمی‌کنند و در عوض مردم برای دریافت این خدمات برون‌سپاری و هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

تغییرات بوجود آمده، فرصت‌های شغلی جدیدی نیز ایجاد کرده است که یکی از آنها مربی طلاق است.

کارلا دا کاستا که در حرفه مربی‌گری طلاق فعالیت می‌کند، یک مربی طلاق را اینگونه توصیف می‌کند: کسی که به مردان یا زنان کمک می‌کند تا فرآیند جدایی برای آنها تسهیل شود یا از آنها برای طلاق حمایت کند و به آنها کمک کند تا زندگی خود را پس از طلاق بازسازی کنند.

وی افزود: قبلا نمی‌توانستید کسی را برای ارائه این نوع خدمات پیدا کنید اما اکنون با یک جستجوی آنلاین، ده‌ها نفر در حال ارائه خدمات مربی‌گری طلاق هستند.

مربی طلاق با یک واسطه، وکیل یا درمانگر متفاوت است و به طور معمول مربیگری طلاق شاخه‌ای از مربیگری زندگی است.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه