وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » افرایش آتش سوزی جنگل‌ها در استرالیا به دلیل تغییرات آب و هوایی

تاریخ انتشار : 1402/06/30 - 12:23

افرایش آتش سوزی جنگل‌ها در استرالیا به دلیل تغییرات آب و هوایی

صدای استرالیا - آتش نشانان استرالیا در حال مبارزه با بیش از ۶۰ آتش سوزی جنگلی در سه ایالت هستند و این در حالی است که بخش شرقی کشور زیر یک موج گرمای غیرعادی بهاری قرار دارد.


صدای استرالیا – آتش نشانان استرالیا در حال مبارزه با بیش از ۶۰ آتش سوزی جنگلی در سه ایالت هستند و این در حالی است که بخش شرقی کشور زیر یک موج گرمای غیرعادی بهاری قرار دارد.

همه این‌ها در حالی رخ می‌دهد که اداره هواشناسی این کشور رسما اعلام کرده است که استرالیا در میانه الگوی آب و هوای ال نینو قرار دارد و شرایط گرمتر و خشک‌تر در پیش خواهد بود.

از کوئینزلند تا تاسمانی، آتش نشانان در تلاش برای مهار بیش از ۶۰ آتش سوزی در سراسر شرق استرالیا هستند. در نیو ساوت ولز، بیش از ۶۰۰ آتش نشان در زمین و هوا در حال مبارزه با شعله‌های آتش و شرایط بد موجود هستند.

رابر راجرز مقام آتش نشانی در این خصوص می‌گوید: بدیهی است که ما کاملا نگران باد‌هایی هستیم که امروز بعدازظهر قوی‌تر می‌شوند و آتش سوزی‌ها می‌تواند بیشتر شود و آتش سوزی‌ها ممکن است بیشتر گسترش پیدا کنند.

ده‌ها مدرسه در جنوب سیدنی تعطیل شدند. خطر آتش‌سوزی به شدت مشاهده می‌شود و با شروع فصل آتش‌سوزی جنگلی از زمان آتش‌سوزی‌های مرگبار ۲۰۱۹-۲۰۲۰ این موضوع باعث نگرانی برخی از افرادی شده است که در آن منطقه زندگی می‌کنند.

این روزها بیشتر مناطق استرالیا موج گرمای خطرناک بهاری را تجربه می‌کند و دمای هوا در برخی مناطق این کشور تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین سپتامبر است.

یک کارشناس هواشناسی در این خصوص می‌گوید: بنابراین آنچه در این زمان در مورد این گرما کاملاً غیرمعمول است، ماهیت طولانی مدت آن است.

وی می‌‌افزاید: بنابراین یکی از مؤلفه‌های مهمی که در حال حاضر با آن سروکار داریم، حجم عظیمی از بوته‌های خشک و همچنین رشد بیش از حد و مراتع است که در طول فصل بارانی پس از سال ۱۹۲۰ به وجود آمده است.

آتش سوزی در این بوته زار‌ها خطر را بیشتر افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود موج گرما در این کشور تا پایان هفته کاهش یابد، اما هواشناسان می‌گویند که شرایط گرم‌تر و خشک‌تر که باعث افزایش خطر آتش‌سوزی در جنگل‌ها می‌شود برای ماه‌ها در اینجا باقی خواهد ماند.

منبع: ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه