وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » افتتاح دومین پارک مونوپولی جهان در ملبورن

تاریخ انتشار : 1401/05/08 - 6:52

افتتاح دومین پارک مونوپولی جهان در ملبورن

صدای استرالیا- به زودی دومین پارک موضوعی بازی مونوپولی جهان پس از هنگ‌کنگ، در ملبورن افتتاح می‌شد.


صدای استرالیا- به زودی دومین پارک موضوعی بازی مونوپولی جهان پس از هنگ‌کنگ، در ملبورن افتتاح می‌شود.

مونوپولی یکی از مجبوب‌ترین بازی‌های جهان محسوب می‌شود که در اوایل قرن ۱۹۰۰ میلادی ابداع شد.

حالا درک لو و استیون لو، دو کارآفرینی که با وجود نام خانوادگی مشابه، نسبت فامیلی با هم ندارند، امیدوارند که با پارک موضوعی ابداعی خود به نام Monopoly Dreams بتوانند از نوستالژی این بازی محبوب، بیشترین بهره را ببرند.

Monopoly Dreams یک پارک موضوعی (تم پارک) سرپوشیده در فضایی به وسعت ۱۶۵۰ متر مربع در ملبورن سنترال خواهد بود که بر مبنای مدل پارک هنگ کنگ بنا شده ولی وسعت آن، دو برابر است.

فضای این پارک موضوعی به دو بخش تقسیم می‌شود: شهر مونوپولی و عمارت مونوپولی که محل اقامت آقای مونوپولی است.

در این دو بخش در مجموع ۱۵ جاذبه مختلف تعبیه شده که می‌توانید بازی کنید و پول مونوپولی به دست بیاورید و در کافه یا فروشگاه درون پارک موضوعی خرید کنید.

بازدیدکنندگان برای ورود به این پارک موضوعی از یک تونل که با چراغ‌های نئون روشن شده، پر از تصاویر ترامواها و گرافیتی‌ است و به نوعی بازنمایی طراحی شهر ملبورن است، عبور می‌کنند.

همچنین در پارک Monopoly Dreams یک سینمای چهاربعدی هم وجود دارد که در آن سوار قطار مونوپولی می‌شوید، با سوار شدن بر یک دوچرخه می‌توانید برق تولید کنید، در یک بازی تعمیر لوله کشی شهر با نام  Water Works شرکت کنید یا به بانک شهر سر بزنید و پول‌ها را در هوا بقاپید. یک گردونه شانس هم در این شهر هست که می‌توانید شانس‌تان را امتحان کنید و هدایای واقعی ببرید.

فرصت امتحان خود بازی مونوپولی هم در این پارک موضوعی وجود دارد که می‌توانید با ۶ نفر دیگر رقابت کنید و زندان ساخته شده هم یکی از جذابیت‌های Monoploy Dreams محسوب می‌شود.

گردش در لابی شیک و لوکس و رفتن به عمارت آقای مونوپولی، تماشای آیینه جادویی و هلیکوپتر طلایی قرار داده شده در این عمارت نیز از جمله جذابیت‌های دیگر پارک موضوعی مذکور است.

این پارک موضوعی ۲۰ میلیون دلاری حداقل به مدت ۱۶ سال در ملبورن سنترال برقرار خواهد بود و برآورد می‌شود که ۶۰۰ هزار نفر در هر سال از آن بازدید کنند.

بلیت ورودی Monoploy Dreams بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در نظر گرفته شده و پارک علاوه بر بازدیدهای عمومی، آماده میزبانی از جشن‌های تولد، مراسم ازدواج و گشت‌های مدرسه هم خواهد بود.

این پارک موضوعی قرار است اواخر امسال افتتاح شود.

منبع: تایم‌آوت


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه