وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » اعلام همبستگی حزب سبزهای استرالیا با زنان ایران

تاریخ انتشار : 1401/07/05 - 6:17

اعلام همبستگی حزب سبزهای استرالیا با زنان ایران

صدای استرالیا – حزب سبزهای استرالیا در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با زنان ایران از دولت استرالیا خواست تا در اسرع وقت با سفیر ایران دیدار کند تا مستقیماً نگرانی‌های موجود را مطرح کند.


صدای استرالیا – حزب سبزهای استرالیا در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با زنان ایران از دولت استرالیا خواست تا در اسرع وقت با سفیر ایران دیدار کند تا مستقیماً نگرانی‌های موجود را مطرح کند.

حزب سبزهای استرالیا در این اطلاعیه‌ که روز گذشته ۲۶ سپتامبر در وب‌سایت این حزب منتشر شده از همبستگی با زنان ایران خبر داده و اعلام کرد که از سرکوب اخیر مخالفان در ایران، با گزارش‌های رسمی از کشته شدن حداقل ۲۲ معترض و بازداشت بیش از هزار ایرانی، عمیقاً نگران هستند.

در این اطلاعیه به سخنان دو مقام ارشد این حزب اشاره شده است که در زیر می‌خوانید:

سخنان سناتور لریسا واترز، رهبر حزب سبزها در سنا و سخنگوی زنان

دو هفته پیش مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشت پلیس جان باخت. مهسا به دلیل رعایت نکردن قوانین ملی جدید مبنی بر الزام زنان به داشتن حجاب توسط پلیس اخلاق ایران دستگیر شده بود. گفته می‌شود او مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

در پی درگذشت مهسا امینی، زنان سراسر ایران برای ایستادگی در برابر رژیم ستم‌پیشه به خیابان‌ها ریخته‌اند و خواهان آزادی‌هایی هستند که از آنها سلب شده است.

در کشوری با مجازات‌های سنگین برای اعتراض عمومی، این یک نمایش باورنکردنی از شجاعت و همبستگی است. دیده بان حقوق بشر گستردگی اعتراضات، به ویژه در مورد مسائل مربوط به انتخاب زنان و پاسخگویی پلیس را بی‌سابقه توصیف کرده است.

تأثیرات جنسیتی حکومت استبدادی، چه توسط دولت ایران، چه طالبان، روسیه و یا دیگران، قابل چشم پوشی نیست.

سبزهای استرالیا با زنان ایران اعلام همبستگی می‌کنند. ما همیشه از حق اعتراض دفاع خواهیم کرد. و ما همیشه برای حقوق زنان در انتخاب لباس، شریک زندگی، مذهب، شغل و کاری که با بدن خود انجام می‌دهند مبارزه خواهیم کرد.

سخنان سناتور جردون استیل جان، سخنگوی امور خارجه و صلح حزب سبزها

سرکوب حقوق زنان، LGBTIQA+ و سایر اقلیت‌ها، از جمله بهاییان توسط مقامات ایرانی، باید پایان یابد. مردم نباید برای حفظ حقوق اولیه انسانی خود اعتراض کنند.

سبزهای استرالیا از جامعه بین‌المللی می‌خواهند که نقض مداوم آزادی و حقوق بشر را محکوم کند. مسئولین مرگ مهسا امینی باید از طریق تحقیقات کیفری پاسخگو باشند.

دولت استرالیا باید در اسرع وقت با سفیر ایران دیدار کند تا مستقیماً این نگرانی‌ها را مطرح کند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه