وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » اعلام برنامه NBN برای افزایش چشمگیر سرعت اینترنت استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/12/15 - 8:42

اعلام برنامه NBN برای افزایش چشمگیر سرعت اینترنت استرالیا

صدای استرالیا– بر اساس طرحی از سوی NBN که سرعت دانلود و آپلود را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، […]

اعلام برنامه NBN برای افزایش چشمگیر سرعت اینترنت استرالیا

صدای استرالیا– بر اساس طرحی از سوی NBN که سرعت دانلود و آپلود را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، بسته‌های اینترنت با سرعت بسیار بالاتر در دسترس استرالیایی‌ها قرار می‌گیرد.

طبق این برنامه، بسته‌ ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه از سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۲۰ مگابیت بر ثانیه، به سرعت دانلود ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت. افزایش پنج برابری سرعت برای یکی از محبوب‌ترین بسته‌های NBN، می‌تواند استرالیا را در جدول جهانی سرعت اینترنت بین ۵۰ کشور برتر قرار دهد.

علاوه بر این، بسته NBN Home Super Fast از سرعت دانلود ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۲۵ مگابیت بر ثانیه به دانلود ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه ارتقا خواهد یافت و سریع‌ترین بسته موجود، NBN Ultrafast، سرعت دانلود خود را از محدوده فعلی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰مگابیت بر ثانیه به ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد و سرعت آپلود نیز از ۵۰ به محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

سرعت‌هایی مانند این در روزهای اولیه راه اندازی شبکه NBN  احتمالا غیرضروری به نظر می‌رسیده است. ۱۰ سال پیش، کمتر از نیم میلیون خانه به NBN متصل بودند و در آن زمان هیچ‌کدام از سرویس‌های نتفلیکس، استن، دیزنی پلاس یا پخش زنده ورزشی وجود نداشت. در آن زمان در یک خانه به طور متوسط هفت دستگاه به اینترنت متصل بود و هر ماه حدود ۴۰ گیگابایت داده استفاده می‌کرد.

اما امروزه، هر خانه به طور متوسط ۲۲ دستگاه متصل به اینترنت دارد و هر ماه ۱۰ برابر بیشتر از آن زمان داده استفاده می‌کند.

آنا پرین، مدیر ارشد بخش مشتریان NBN می‌گوید: با وجود انفجار در استفاده از داده، بسیاری از مشتریان همچنان روی همان بسته پهن باند باقی مانده‌اند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که برخی از مشتریان مرتبا به حداکثر سرعت خود می‌رسند. 

وی افزود: خبر خوب برای مشتریان این است که ما در حال ارتقای شبکه NBN برای همگام شدن با تقاضای مشتریان هستیم. فیبر نوری امکانی فوق‌العاده برای ارائه سرعت‌های نزدیک به گیگابیتی در سراسر شبکه NBN افراهم می‌کند.

پرین گفت: ما در برنامه ملی ارتقای فیبر نوری خود قرار داریم و تا پایان سال آینده این سرعت‌های فوق‌العاده را در دسترس بیش از ۱۰ میلیون خانه و کسب‌وکار استرالیایی قرار می‌دهیم.

میشل رولند، وزیر ارتباطات نیز با بیان اینکه این برنامه با اهداف دولت کارگر آلبانیزی همسو است، گفت: اینترنت با کیفیت بالا، قابل اعتماد و پرسرعت یک تجمل یا امکانات جانبی نیست؛ بلکه زیرساخت ضروری قرن بیست و یکم است.

با این حال، زمان و نحوه‌ اجرای این برنامه هنوز محل سوال است. 

وزیر ارتباطات در این خصوص گفت: دولت انتظار دارد NBN با شرکای خرده‌فروش خود مشورت و همکاری کند تا این ارتقای سرعت در اسرع وقت در دسترس مشترکان قرار بگیرد.

البته NBN زمان اجرای این تغییرات را تا ۱۲ ماه آینده برآورد کرده است.

پرین گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم سرعت‌های افزایش یافته بدون هیچ هزینه‌ اضافی عمده‌فروشی به خرده‌فروشان اینترنت ارائه شود و امیدواریم این خدمات پیشرفته را در اواخر امسال یا اوایل سال آینده به مشتریان ارائه دهیم.

در حالی که NBN ممکن است هزینه‌ اضافی عمده‌فروشی را برای ارائه‌دهندگان اینترنت مانند تلسرا، تی‌پی‌جی، اپتوس و Aussie Broadband در نظر نگیرد، شرکت‌هایی که اینترنت را به خانه‌های مردم می‌رسانند، متحمل هزینه‌های اضافی برای انتقال داده‌ روی شبکه‌های خود خواهند شد.

این پیشنهاد تنها چند ماه پس از توافق NBN و شرکت‌های خرده‌فروش اینترنت بر سر ساختارهای قیمت‌گذاری جدید مطرح شده است. با توجه به این موضوع، این احتمال وجود دارد که پذیرش و پشتیبانی از این پیشنهاد توسط خرده‌فروشان اندکی زمان ببرد تا آنها بتوانند شبکه‌های خود را برای پشتیبانی از سرعت بالاتر ارتقا بدهند که این ارتقا نیز به احتمال زیاد افزایش جزئی هزینه برای مصرف‌کنندگان به همراه خواهد داشت.

پایان مهلت مشاوره با صنعت در مورد این برنامه پیشنهادی روز ۱۸ آوریل اعلام شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه