وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » اعتراف نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز به ارتباط پنهانی با عضو بدنام دولتش

تاریخ انتشار : 1399/07/22 - 4:20

اعتراف نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز به ارتباط پنهانی با عضو بدنام دولتش

صدای استرالیا- گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز به رابطه پنهانی طولانی مدت با یکی از اعضای سابق بدنام در دولتش اعتراف کرد.


صدای استرالیا– گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز به رابطه پنهانی طولانی مدت با یکی از اعضای سابق بدنام در دولتش اعتراف کرد.

نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز روز دوشنبه در جلسه‌ تفحص کمیسیون مستقل مبارزه با فساد نیوزساوت‌ولز اعتراف کرد که به‌مدت ۵ سال با داریل مگوایر، عضو سابق پارلمان ارتباط داشته است.

سال ۲۰۱۸ مگوایر پس‌از یک تفحص جداگانه فساد، مجبور شد از دولت برجیکلیان استعفا دهد. شواهد نشان می‌داد مگوایر در تلاش بود برای کمک به معاملات دلال‌های توسعه‌دهندگان املاک، پرداخت‌هایی را صورت دهد.

برجیکلیان در آن‌زمان گفته بود که از استعفای مگوایر خشنود و راضی است اما روز دوشنبه اعتراف کرد که آنها همچنان باهم مانده بودند.

در جلسه کمیسیون مستقل مبارزه با فساد نیوزساوت‌ولز مشخص شد که این دو در سال ۲۰۱۵ باهم در ارتباط بودند و آخرین بار ماه سپتامبر باهم صحبت کرده‌اند.

نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز در این جلسه تفحص اظهار داشت: «پیش‌از هر چیز می‌خواهم بگویم که اگر آن زمان چیزهایی را که اکنون می‌دانم می‌دانستم واضح است که چنین تصمیمات شخصی را نمی‌گرفتم. من کاملا در زندگی شخصی‌ام غرق شده بودم.»

برجیکلیان با تاکید بر اینکه ارتباط آنها به حدی سری بوده که حتی خانواده و دوستان نزدیکش هم از آن اطلاعی نداشتند گفت: « من به کسی اعتماد کردم که مدت‌ها می‌شناختمش و اکنون واقعا احساس می‌کنم بسیار ناامید شده‌ام. مدت‌ها به او اعتماد داشتم.»

نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز ضمن اشاره به اینکه تصمیمی برای استعفا ندارد گفت: «نمی‌خواهم بگویم مسئولیت کارم را نمی‌پذیرم و نمی‌خواهم بگویم انسان هستم، اما واقعا من‌ هم انسانم. استعفا نمی‌دهم زیرا هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌ام. اگر کار اشتباهی انجام داده بودم اولین کسی بودم که استعفا می‌داد.»

باوجوداین، جودی مک‌کی، رهبر جناج مخالف نیوساوت‌ولز به‌دلیل اینکه برجیکلیان حتی بعد از رسوایی مگوایر رابطه خودش را با این عضو بدنام پارلمان حفظ کرده بود خواستار استعفای وی شد.

منبع: ۷نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه