وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » اعتراض ده‌ها هزار نفری استرالیایی‌ها به حذف پول نقد

تاریخ انتشار : 1402/08/24 - 3:53

اعتراض ده‌ها هزار نفری استرالیایی‌ها به حذف پول نقد

صدای استرالیا- ده‌ها هزار کسب‌وکار و مشتری استرالیایی، به دلیل اجبار بانک‌های بزرگ به پرداخت از طریق کارت، در حمایت از حفظ پول فیزیکی دست به اعتراض زدند.


صدای استرالیا- ده‌ها هزار کسب‌وکار و مشتری استرالیایی، به دلیل اجبار بانک‌های بزرگ به پرداخت از طریق کارت، در حمایت از حفظ پول فیزیکی دست به اعتراض زدند.

نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر یک طومار آنلاین اعتراضی را امضا کرده‌اند که می‌گوید اقتصاد بدون پول نقد غیر قابل اعتماد است و هر ساله هزاران دلار هزینه برای کسب‌وکارها دارد.

جیسون برایس، هماهنگ کننده کارزار اعتراضی Cash Welcome با تاکید بر اینکه کسب‌وکارها باید بتوانند پول نقد بپذیرند، برآورد کرد که استفاده از دستگاه‌های EFTPOS ماهانه هزاران دلار برای مشاغل هزینه دارد.

به گفته وی، هزینه فقط یک پایانه EFTPOS حدود ۲۰۰ دلار در ماه است.

پول نقد بدون هزینه است، مردم پول نقد را درک می کنند و با پول نقد بودجه می کنند، با پول نقد پس انداز می کنند.

وی افزود: استفاده از پول نقد، مشمول پرداخت عوارض نمی‌شود. مردم پول نقد را درک می‌کنند، با آن بودجه‌شان را تنظیم می‌کنند و پس‌اندازشان با پول نقد است.

وی گفت: شعب بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز در حالی تعطیلی هستند و به محض قطعی برق، همه گرفتار می‌شوند. ما کنترلی روی اطلاعات خود نداریم.

بیشتر بخوانید: خداحافظی استرالیا با پول نقد تا سه سال دیگر

برایس افزود: اقتصاد ما دیگر فراگیر نیست و ما از دولت می‌خواهیم که این موضوع را در نظر بگیرد و ببیند که چه اتفاقی برای دسترسی ما به پول نقد افتاده است. پول نقد، زیرساخت اقتصاد ملی است. همه ما گاهی به پول نقد نیاز داریم و برخی افراد به طور روزانه به آن وابسته هستند.

وی گفت که قطع خدمات اپتوس زنگ‌هشداری جدی در این زمینه بوده است.

چهارشنبه گذشته در اثر قطع خدمات تلفن و اینترنت اپتوس، نزدیک به ۱۰ میلیون فرد و کسب‌وکار در استرالیا امکان انجام تراکنش را از دست دادند.

برایس البته معتقد است که نگرانی در این زمینه از پیش از ماجرای اپتوس هم وجود داشته است.

وی گفت: دستگاه‌های EFTPOS اغلب به مشکل می‌خورند. البته بسیاری از مردم به روش‌های پرداخت موبایلی و الکترونیکی علاقه دارند؛ اما گاهی پیش می‌آید که همه ما به پول نقد نیاز پیدا کنیم.

وی افزود: در نهایت، موضوع انتخاب مطرح است و تمامی استرالیایی‌ها حق دارند که گزینه پرداخت الکترونیکی یا با پول نقد را خودشان انتخاب کنند.

این در حالی است با وجود قطع خدمات نقدی در پیشخوان برخی از شعب، که چهار بانک بزرگ استرالیا گفته‌اند که متعهد به ارایه خدمات نقدی به مشتریان خود هستند.

بر اساس اعلام انجمن بانکی استرالیا، سال گذشته ۹۸٫۹ درصد از کل تراکنش‌های بانکی در استرالیا به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن‌ها انجام شده است.

بررسی این انجمن همچنین حاکی است که تراکنش‌های شعب فیزیکی بانک‌ها در سال مالی قبل ۴۶ درصد کاهش یافته است.

همچنین بر اساس آخرین بررسی پرداخت مصرف‌کنندگان بانک مرکزی، در سال گذشته فقط ۱۳ درصد از پرداخت‌ها به صورت نقدی انجام شده است. این رقم در سال ۲۰۰۷ به میزان ۷۰ درصد بود.

 منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه